کد خبر: ۷۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

نماینده مجلس: ماموران آژانس جاسوسان سیا و موساد هستند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی بنا دارد که گزارش فنی در امورات هسته‌ای دنیا بدهد، چرا درباره قرارداد خرید زیردریایی هسته‌ای سکوت کرده است.
نماینده مجلس: ماموران آژانس جاسوسان سیا و موساد هستند
آفتاب‌‌نیوز :

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برابر سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی مهر سکوت بر لب زده است؛ آژانس به نحوی رفتار کرده که در دنیا ماموران آن‌ها را عناصر سیا و موساد می‌دانند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف آمریکا و فرانسه در موضوع فروش زیر دریایی‌های هسته‌ای به استرالیا و سکوت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کزد: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی بنا دارد که گزارش فنی در امورات هسته‌ای دنیا بدهد، چرا درباره قرارداد خرید زیردریایی هسته‌ای سکوت کرده است و آقای گروسی که با اندک گزارش در برخی رسانه‌هایی که توسط افراد مسأله‌دار تغذیه می‌شوند فورا حساسیت‌اش برانگیخته می‌شود چرا در موضوع توسعه زیردریایی هسته‌ای در دنیا سکوت کرده و به یک عنصر تماشاچی تبدیل شده است.

وی افزود: این سکوت چه معنایی دارد؟ آیا وجدان‌های بیدار هنوز در دنیا وجود دارند و رسانه‌های هوشیار و مستقل که در مقابل اشاعه آشکار سلاح هسته‌ای فریاد برآورند؟ آیا وجدان‌هایی هستند که در مقابل فاجعه تخصیص ۵۲ میلیارد دلار برای خرید زیردریایی هسته‌ای که سلاح ممنوعه محسوب می‌شود ایستادگی کنند؟ آیا کره زمین و بشریت ظرفیت پذیرش این حجم عظیم زرادخانه‌های هسته‌ای را دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر رژیم صهیونیستی و تخلفات آشکارش ساکت است و مهر سکوت بر لب گرفته است؛ آژانس در مقابل آزمایشگاه‌های خارج از عرف بعضی از کشورهای دیگر مانند فرانسه، انگلیس، آمریکا و برخی کشورهای اقماری آن‌ها ساکت است، ولی در برابر اقدامات مخالفان آمریکا سریعا موضعگیری می‌کند.

سلیمی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از لاک فعلی خود خارج شود و پوست بیندازد و سایر نهادهای بین المللی هم باید پرواز کنند و به اوج استقلال برسند و از این زندگی‌ای که به دست خودشان ساخته‌اند که صرفا حرف‌های سازمان سیا که به آن‌ها دیکته می‌شود درون ذهن‌شان وجود دارد خارج شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: امروز متأسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به نحوی رفتار کرده که در دنیا به آن‌ها به عنوان عنصر سیا و موساد نگاه می‌شود.

وی افزود: جاسوسان هسته‌ای در قالب بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مرتب به ایران رفت و آمد دارند و اطلاعات ما را برده‌اند و دیگر چیز محرمانه‌ای برای ما باقی نگذاشته‌اند؛ چرا باید آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل به مامور جاسوسی تبدیل شود، این در حالی است که نگاه افکار عمومی دنیا به جاسوسان نگاهی نفرت‌آمیز است و آژانس اکنون به این عنصر تبدیل شده است.

وی افزود: افراد مستقل به شدت از رفتار همراه با جاسوسی آژانس بین المللی انرژی اتمی نفرت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین