کد خبر: ۷۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

بازداشت ۱۲۰ صیاد در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران دریابانی این فرماندهی امسال در عملیات های مختلف موق به دستگیری ۱۲۰ صیاد غیرمجاز از آبهای حاشیه این جزیره شدند.
بازداشت ۱۲۰ صیاد در کیش
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اصغر جمالی روز چهارشنبه اظهار داشت: تعداد افراد دستگیر شده سال جاری در مقایسه با ۳۵ نفر مدت مشابه سال گذشته حدود چهار برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این افراد در نتیجه اجرای طرح تشدید برخورد با صیادان غیر مجاز در این جزیره دستگیر شدند افزود: صیادان غیر مجاز دستگیر شده سال جاری خدمه ۳۸ فروند لنج صیادی توقیف شده بودند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش یادآور شد: امسال از لنج های توقیف شده ۳۱ تن ماهی و ۳۰ هزار متر مبع تور ماهیگری غیرمجاز کشف شده که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد و ۵۰ درصد رشد دارد.

وی گفت: شناورهای توقیفی فاقد هویت و مجوز صید بوده که از بنادر اطراف کیش با استفاده از تورهای ممنوعه منوفلامنت در محدوده صیادی کیش فعالیت خود را انجام می دادند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه ماموران این فرماندهی در ایام مختلف سال طرح تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز را اجرا کردند اضافه کرد: افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

وی جمالی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و صیادان قانونمند کیش که حامیان اصلی پلیس دراجرای این طرح ها هستند گفت: انتظار ما از صیادان غیر بومی این است که نسبت به رعایت ضوابط خصوصاً اخذ مجوز فعالیت صیادی ، عدم استفاده از تورهای غیرمجاز و پرهیز از حضور در منطقه فعالیت صیادان بومی کیش اهتمام ویژه داشته باشند.

ماهی گیری همواره یکی از مشاغل فراگیر ساکنان بومی این جزیره بوده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این جزیره به‌طور رسمی با ٤٠ لنج و بیش از ١٣٠ قایق به شغل ماهیگیری مشغول هستند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین