کد خبر: ۷۲۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

عامل کودتای نافرجام سودان چه کسی بود؟

شورای دفاعی سودان با اعلام نام یک افسر با درجه سرلشکری به عنوان فرمانده کودتای نافرجام از دستگیری 22 افسر و سرباز دیگر به اتهام تلاش برای کودتا خبر داد.
عامل کودتای نافرجام سودان چه کسی بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت و دفاع سودان اعلام کرد که تلاش برای کودتا در این کشور تحت فرماندهی سرلشکر عبدالباقی الحسن عثمان به همراه ۲۲ افسر در رده‌های مختلف و تعدادی سرباز انجام شد.

به گزارش روسیا الیوم، در جلسه این شورا به ریاست «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، وضعیت امنیتی کشور به دنبال اعلام گزارش‌ها از تلاش نافرجام برای وقوع کودتا علیه نظام حاکم بر سودان مورد بررسی قرار گرفت.

ژنرال «یاسین ابراهیم» وزیر دفاع سودان هم در بیانیه مطبوعاتی گفت که تحقیقات اولیه در مورد کودتا نشان می‌دهد که هدف از کودتا، به دست گرفتن قدرت و تضعیف نظام کنونی بوده است.

وی تاکید کرد: ما بر این کودتا کاملا غلبه کردیم و همه شرکت‌کنندگانی که نام آنها در تحقیقات ذکر شده بود، دستگیر شدند و بازجویی‌ها در حال تکمیل است تا جزئیات قضیه، روشن شود.

وزیر دفاع سودان گفت: این تلاش با هوشیاری و هماهنگی سرویس‌های امنیتی بدون ایجاد خسارت جانی و مالی در مدت کوتاهی ناکام ماند و نیروهای مسلح همیشه بر عهد خود در صیانت از حقوق شهروندان و دستاوردهای مردم سودان باقی خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین