کد خبر: ۷۲۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

آمریکا، هند و برزیل درصدر آمارهای کرونا/ بیش از ۲۳۰ میلیون مبتلا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۰ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۸۲۷ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۱۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۷ میلیون و ۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
آمریکا، هند و برزیل درصدر آمارهای کرونا/ بیش از ۲۳۰ میلیون مبتلا در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۱ هزار و هند با بیش از ۴۴۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۹۹ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۳,۲۴۲,۳۰۲ ۶۹۶,۸۶۷
۲ هند ۳۳,۵۳۱,۴۹۸ ۴۴۵,۸۰۱
۳ برزیل ۲۱,۲۴۷,۰۹۴ ۵۹۱,۵۱۸
۴ انگلیس ۷,۴۹۶,۵۴۳ ۱۳۵,۴۵۵
۵ روسیه ۷,۳۱۳,۸۵۱ ۱۹۹,۸۰۸
۶ فرانسه ۶,۹۶۴,۶۹۹ ۱۱۶,۲۵۱
۷ ترکیه ۶,۹۰۴,۲۸۵ ۶۲,۰۶۵
۸ ایران ۵,۴۵۹,۷۹۶ ۱۱۷,۹۰۵
۹ آرژانتین ۵,۲۴۳,۲۳۱ ۱۱۴,۵۷۹
۱۰ کلمبیا ۴,۹۴۳,۶۲۲ ۱۲۵,۹۶۲

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین