کد خبر: ۷۲۸۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

سازمان ثبت بالاخره کوتاه آمد/ برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سرانجام درباره مالکیت خودرو کوتاه آمد و اعلام کرد برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است و اخذ تاییدیه نقل و انتقال از دفاتر الزامی نیست.
سازمان ثبت بالاخره کوتاه آمد/ برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در بخشنامه‌ای اعلام کرد: برگ سبز صادرشده از مراکز تعویض پلاک، کافی است و لزومی به اخذ تاییدیه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیست.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

«نظر به این که ماده (۳۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ تصریحی به ضرورت اخذ و ملاحظه گواهی نقل و انتقال - تحت عنوان تأییدیه نقل و انتقال - قبل از هرگونه انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارد، لذا برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبین احراز، بررسی و جری تشریفات قانونی مصرحه بوده، کفایت امر را نموده و لزومی به اخذ تأییدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نمی‌باشد.»

با توجه به بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد، لزومی به اخذ تائیدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست.

طی ماه‌های اخیر اختلاف شدیدی بین نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد کشور بر سر برگ سبز خودرو پیش آمده بود و با وجود اعلام پلیس درباره لزوم دریافت برگ سبز خودرو از مراکز تعویض پلاک، سازمان استاد زیر بار نمی‌رفت و برگ سبز پلیس را کافی نمی‌دانست و اصرار داشت که سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد نیز تایید شوند.

اختلافات تا جایی پیش رفت که دادستان کل کشور چند روز پیش به موضوع ورود کرد و کار را یکسره کرده و لاعام کرد که تایید سند خودرو در مراکز تعویض پلاک کافی است و نیازی به اخذ تاییدیه دوباره از دفاتر نیست.

سازمان ثبت بالاخره کوتاه آمد/ برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک کافی است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
وحید خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
2
آفرین حالا شد .حق به حقدار رسید امیدوارم کارهای بهتری ایجاد شود و جلوی دلالی گرفته شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین