کد خبر: ۷۲۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

ماجرای واکسن‌های فایزر در رودخانه مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در خصوص خبر پیدا شدن صدها دز واکسن فایزر معدوم شده درحاشیه رودخانه مهاباد گفت: این داروها مربوط به کرونا نیست.
ماجرای واکسن‌های فایزر در رودخانه مهاباد
آفتاب‌‌نیوز :

بها الدین حسینی در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر پیدا شدن پوکه‌های داروهای معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد، افزود: پوکه‌های شیشه‌ای واکسن‌های معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد مربوط به واکسن کرونای فایزر نبوده و دارویی از همین شرکت خارجی است که مربوط به بیماری کووید ۱۹ نیست.

وی ادامه داد: خبری که در فضای مجازی منتشر شده، یکی از پایگاه‌های محلی منتشر کرد و به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد مربوط به دارویی از یک شرکت خارجی است که مربوط به بیماری کرونا نیست.

حسینی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این پوکه‌ها مربوط به داروی "دپومدرول" است که با توجه به تولید داروی مشابه آن در داخل کشور به نام "متیل پردنیزولون" واردات آن محدود شده و مدت هاست که از طریق مبادی رسمی پخش داروی کشور توزیع نشده است.

وی اضافه کرد: تصاویر پوکه‌های منتشر شده در فضای مجازی از مبادی قاچاق وارد کشور شده و مسئولان امر در حال پیگیری موضوع فوق و انگیزه عاملان آن هستند.

فرماندهی انتظامی مهاباد هم در اطلاعیه‌ای پیدا شدن صدها دز واکسن کرونای فایزر معدوم شده در شهرستان را تکذیب کرد و از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین