کد خبر: ۷۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

اعلام ضوابط جذب سربازان امریه در سازمان‌های دولتی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، ضوابط و مقررات جذب سربازان امریه در سازمان های دولتی را تشریح کرد.
اعلام ضوابط جذب سربازان امریه در سازمان‌های دولتی
آفتاب‌‌نیوز :

کارمند حسین زاهدی افزود: براساس ماده ۶۶ قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروهای مسلح می بایست تعدادی ازکارکنان وظیفه را بنا به درخواست دولت، در امور امدادی، تولیدی، جهاد کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشروط براین که به آمادگی رزمی نیروهای مسلح آسیبی وارد نشود در اختیار دولت قرار دهند.

وی با بیان اینکه هدف از به کارگیری سربازان امریه، افزایش مشارکت در برنامه های مذکور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره گیری از توانمندی های علمی و تخصصی کارکنان وظیفه است، بیان داشت:دستگاه های امریه دهنده صرفا می توانند مشمولان غیر غایب متخصص را متناسب با نوع وظایف و فعالیت های مورد نیازسازمان مربوطه پذیرش کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، زاهدی خاطرنشان کرد: مشمولان متقاضی می بایست حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان، سیر مراحل کاری را انجام دهند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی بیان داشت: دستگاه های دولتی مانند وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، جهاددانشگاهی و... براساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط، از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی آنان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان، ۲۴ ماه است، گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان به عهده سازمان امریه دهنده است.

زاهدی اظهارداشت: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سازمان به کارگیرنده به نیروی مربوطه اعلام شده و اطلاعات آنان توسط یگان مورد نظر در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات وتایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر می کند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین