کد خبر: ۷۲۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

جزییات پوشش اجباری هزینه‌های نازایی و ناباروری بیمه‌شدگان

رئیس شورای عالی بیمه، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری از سوی معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است و سازمان‌های بیمه‌ای باید در بخش های دولتی و عمومی غیر دولتی خرید خدمت انجام دهند.
جزییات پوشش اجباری هزینه‌های نازایی و ناباروری بیمه‌شدگان
آفتاب‌‌نیوز :

سجاد رضوی که که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، از پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه بودند؛ اما به دلیل محدودیت مراکز دولتی و متقاضی زیاد دریافت این خدمات، از سال قبل اقدمات کارشناسی شروع شد تا پوشش بیمه‌ای خدمات را گسترش بدهیم و در جلسه شورای عالی بیمه در خرداد ماه، تمام اعضا پذیرفتند در بخش‌های عمومی غیر دولتی هم بیمه‌های پایه در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و خرید خدمت انجام دهند.

او در ادامه اظهار کرد: هزینه‌های ناباروری در همه دنیا بالا است و در بسیاری از کشورها بیمه‌ها زیر بار هزینه‌های سنگین آن نمی‌روند ولی با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور و همتی که مسئولان دارند، شورای عالی بیمه با افتخار پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد.

پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروی سقف مبلغی ندارد؛ البته ۳ دوره درمان ناباروری در یکسال و به طور کلی حداکثر ۶ دوره درمان ناباروری برای زوجین تحت پوشش بیمه قرار دارد. شرط سن هم برای خانم‌ها ۴۲ سال در نظر گرفته شده است و پس از آن خدمات حمایتی خواهیم داشت.

وزارت بهداشت بر اساس استانداردها نحوه تجویز دارو و درمان ناباروری را تعیین می‌کند. پوشش بیمه‌ای ناباروری برای فرزند چندم و ناباروری ثانویه هم در نظر گرفته شده است زیرا ۷ تا ۸ درصد جمعیت ناباروری کشور در موارد ثانویه اتفاق می‌افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین