کد خبر: ۷۲۸۴۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

قطر: جهان به ملت افغانستان کمک کند/طالبان باید نشان دهد که تغییر کرده

وزیر خارجه قطر در سخنانی خواستار کمک کشور‌های مختلف در سراسر جهان به ملت افغانستان شد.
قطر: جهان به ملت افغانستان کمک کند/طالبان باید نشان دهد که تغییر کرده
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت وگو با فاکس نیوز اظهار کرد که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون بزرگترین عملیات خروج در طول تاریخ انجام شده است. ۶۰ هزار از این افراد از طریق دوحه از افغانستان خارج شده‌اند و طالبان متعهد شده است کسانی که اسناد مناسب در اختیار دارند بتوانند افغانستان را ترک کنند.

وی افزود: برخی از اتباع خارجی هنوز تصمیم به خروج نگرفته‌اند و در مورد زمان تصمیم گیری آنها شفافیت وجود ندارد. آنچه که ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم انجام دهیم این است که با طالبان برای خروج شهروندان از طریق هواپیماهای اجاره‌ای از کشور به توافق برسیم.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: اقدام طالبان برای انتصابات جدید در دولت که شامل برخی قومیت‌ها و برخی افراد غیر وابسته به این جنبش می‌شود، یک گام مثبت کوچک است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طالبان به تعهداتش عمل کند.

محمد بن عبد الرحمن گفت: طالبان باید نشان دهد که میانه رو بوده و تغییر کرده است اما اگر این اتفاق رخ ندهد ما معتقد هستیم که ثبات همیشگی نخواهد بود و با یک وضعیت نگران کننده مواجه خواهیم شد.

وزیر خارجه قطر افزود: اگر جامعه بین‌المللی به مردم افغانستان کمک نکند ، ممکن است ناآرامی‌های اجتماعی در نهایت به جنگ داخلی منجر شود.

وی همچنین اظهار کرد که قطر از پناهندگان افغان حمایت می‌کند و تجهیزات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین واکسن‌های مربوط به ویروس کرونا را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین