کد خبر: ۷۲۸۴۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

عکس| رکوردشکنی مادربزرگ ۱۰۰ساله در رشته وزنه‌برداری

یک مادربزرگ آمریکایی توانست در سن ۹۸سالگی با شکستن رکورد وزنه‌برداری نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند.
عکس| رکوردشکنی مادربزرگ ۱۰۰ساله در رشته وزنه‌برداری
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دیلی‌استار با انتشار این خبر نوشت، «ادیت مورای» موفق شد در سال ۲۰۱۹ در حالی که ۹۸ سال و ۹۴ روزه بود با رکوردشکنی نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی ثبت کند.

این زن اهل فلوریدا با ادامه تمرین‌های ورزشی خود در صدسالگی هم با برداشتن وزنه ۶۸ کیلوگرم بار دیگر آمادگی خود را به رخ دیگران کشید.

این مادربزرگ که سابقه ورزش در دوران جوانی را هم دارد تنها ۹ سال است که به ورزش وزنه‌برداری روی آورده و بازگو می‌کند به تشویق یکی از دوستانش که با هم در سالن آمادگی جسمانی تمرین می‌کردند به این ورزش علاقه‌مند شده است.

او در این باره می‌گوید: به محض ورود به سالن وزنه‌برداری با زنانی مواجه شدم که عرق می‌ریختند و وزنه می‌زدند، من هم تصمیم گرفتم که با آن‌ها این ورزش را انجام دهم.

دوست این مادربزرگ هم تعریف می‌کند: «ادیت» این چالش را پذیرفت، خوب می‌دانم که کار دشواری انجام داده است، چون اگر کار آسانی بود او به سرعت خسته می‌شد و آن را کنار می‌گذاشت.

او آن‌قدر شیفته این ورزش شد که در مسابقات هم شرکت کرد تا اینکه پزشکان همزمان با شیوع ویروس کرونا به او توصیه کردند فعلاً از ادامه این ورزش اجتناب کند، اما ادیت بعد از مدتی دوباره به تمرین‌ها بازگشته و اکنون خود را برای مسابقاتی که اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود آماده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین