کد خبر: ۷۲۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

هشدار هواشناسی به آذربایجانی‌ها

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت از روز پنجشنبه است.
هشدار هواشناسی به آذربایجانی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی صابری روز چهارشنبه افزود: رگبار باران و رعد و برق روز پنجشنبه و جمعه برای استان پیش بینی می شود و بکارگیری تدابیر لازم در این زمینه ضروریست.

وی ادامه داد: بارندگی در نیمه شمالی استان بیشتر پیش بینی می شود ولی وزش باد سراسر اذربایجان غربی به خصوص مناطق جنوبی را شامل می شود و توام با گرد و غبار است.

صابری با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر احتمال طغیان رودخانه‌هاست گفت: شهروندان از اتراق و تردد در اطراف مسیلها خودداری کنند.

وی بیان کرد: صعود به قله ها و ارتفاعات نیز در این ۲ روز با مخاطره همراه است و لازم تا شهروندان از این اقدام خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا شهروندان نسبت به محکم کردن سازه های موقت ساختمانی و گلخانه ای نیز اقدام کنند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۱۲ و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود و تکاب خنک ترین شهر با مثبت هفت درجه و پلدشت گرمترین شهر با مثبت ۳۳ درجه سانتی گراد بوده است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین