کد خبر: ۷۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

آزادی گروگان ۴ میلیاردی

۳ گروگانگیر، پسر ۱۴ ساله ای را از کنگاور در استان کرمانشاه ربوده و پس از انتقال به خاش واقع در سیستان و بلوچستان برای آزادی‌اش ۴ میلیارد تومان باج خواهی کرده بودند، اما پس از ۹ روز گروگان نوجوان آزاد و یکی از گروگانگیران دستگیر شد.
آزادی گروگان ۴ میلیاردی
آفتاب‌‌نیوز :

این پرونده از روز ۲۲ شهریور ماه امسال در پلیس آگاهی کنگاور، در استان کرمانشاه گشوده شد. آن روز خانواده پسر ۱۴ ساله‌ای نزد پلیس رفتند و اعلام کردند او به‌طور مرموزی مفقود شده است. آنها گفتند همه جا را برای پیدا کردن فرزندشان جست‌وجو کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند او را پیدا کنند.

ماموران با ثبت مشخصات پسر گمشده تحقیقات خود را برای یافتن او آغاز کردند، اما تماس مرد ناشناسی با خانواده او روند پرونده را دگرگون کرد. مرد ناشناس در این تماس تلفنی مدعی شد که پسر را ربوده و اعلام کرد برای آزادی‌اش ۴ میلیارد تومان می‌خواهد. او همچنین تهدید کرد که نباید پلیس از این ماجرا با خبر شود، چرا که جان گروگان به خطر می‌افتد.

با مشخص شدن ابعاد پشت پرده این پرونده تیم‌های ویژه‌ای از پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. کارآگاهان به‌دنبال فرصتی بودند تا به ردزنی گروگانگیران بپردازند و مخفیگاه آنها را شناسایی کنند. تجسس‌ها در این‌باره ادامه داشت تا این که مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آدم ربایان، پسر نوجوان را پس از ربودن به جنوب شرق کشور منتقل کرده‌اند و یکی از آنها در عنبرآباد استان کرمان زندگی می‌کند. در این شرایط بود که گروهی از مأموران پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی راهی کرمان شدند.

عملیات آزادی
آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد، گروگانگیران پسر نوجوان را در خانه‌ای واقع در خاش در استان سیستان و بلوچستان زندانی کرده و به‌دنبال دریافت پول برای آزادی‌اش بودند، اما چون متهم اصلی در عنبرآباد بود مأموران پلیس کرمانشاه با همکاران‌شان در کرمان به بررسی گزینه‌های مختلف برای اجرای عملیات پرداختند. یکی از گزینه‌ها محاصره مخفیگاه متهمان و درگیری با آنها برای آزادی گروگان بود. در این گزینه احتمال درگیری زیاد و ممکن بود جان گروگان به خطر بیفتد. گزینه دیگر کمک گرفتن از بزرگان منطقه بود تا با مذاکره و بدون درگیری گروگان آزاد شود. به این ترتیب تعدادی از ریش سفیدان محلی به رایزنی با گروگانگیران پرداختند و پس از چند روز آنها را برای آزاد کردن پسر ۱۴ ساله راضی کردند. به این ترتیب بدون هیچ درگیری آنها گروگان‌شان را پس از ۹ روز اسارت به بزرگان منطقه تحویل دادند و به این ترتیب پسر نوجوان آزاد شد. با وجود این یکی از گروگانگیران نیز توسط پلیس به دام افتاد و تلاش‌ها برای دستگیری ۲متهم دیگر ادامه دارد.

حادثه به روایت دادستان
به‌دنبال آزادی گروگان ۴ میلیاردی با تدبیر پلیس و دستگاه قضایی، دادستان شهرستان عنبرآباد جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد. ابراهیم سلیمانی در این‌باره گفت: این نوجوان ۱۴ ساله‌ در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه گروگان گرفته شده و به شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان منتقل شده بود که به همت ریش سفیدان و متنفذین محلی عنبرآباد زمینه شناسایی گروگانگیران فراهم و در نهایت محل اختفای این نوجوان شناسایی شد.

او ادامه داد: پس از شناسایی یکی از افراد مرتبط با گروگانگیران که در شهرستان عنبرآباد اقامت داشت، نیابت قضایی برای دستگیری وی به دادسرا رسید و اقدامات قانونی لازم انجام و در نهایت براساس اقدامات فنی و تخصصی پلیس آگاهی و با همکاری ریش سفیدان و متنفذین محلی، گروگانگیران، گروگان خود را به یکی از ریش سفیدان شهرستان عنبرآباد تحویل دادند تا به آغوش خانواده‌اش بازگردانده شود.

او در ادامه گفت: نوجوان ربوده شده قبل از این حادثه به‌دلیل بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که پس از آزادی تحت معاینه پزشک متخصص قرار گرفت و در سلامتی کامل به خانواده‌اش تحویل داده شد.

به‌گفته وی گروگانگیران برای آزادی پسر نوجوان ۴ میلیارد تومان می‌خواستند که بدون پرداخت هیچ پولی گروگان آزاد و یکی از متهمان نیز دستگیر شد و تلاش‌ها برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین