کد خبر: ۷۲۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲

فیلم| آتش زدن شاخ ۲۵۰۰ کرگدن در هند

وزیر ارشد آسام در مراسم سوزاندن شاخ کرگدن در شهر بوکاخات گفت: این شاخ‌ها هیچ ارزشی ندارند. شاخ کرگدن تنها زمانی ارزش فوق‌العاده‌ای دارد که روی سر کرگدن زنده و سالم باشد.
فیلم| آتش زدن شاخ ۲۵۰۰ کرگدن در هند
آفتاب‌‌نیوز :

به مناسبت روز جهانی کرگدن، نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ شاخ گونه نادر کرگدن تک‌شاخ طی مراسمی در مرکز مبارزه با شکار غیرقانونی هند سوزانده شد.

این مراسم که در نوع خود اولین بود، روز چهارشنبه در ایالت آسام، واقع در شمال شرقی هند برگزار شد و در واقع بخشی از مجموعه اقدامات رسمی و نمادین برای مبارزه با شکار غیرقانونی این حیوان در هند است.

کرگدن‌های تک‌شاخ که به عنوان گونه در حال انقراض شناخته می‌شوند، تا پیش از این در منطقه گسترده بودند. جمعیت این گونه بر اثر شکار بی‌رویه و از بین رفتن زیستگاه طبیعی‌شان به چند هزار رأس کاهش یافته که بیشتر آن‌ها نیز اکنون در ایالت آسام یافت می‌شوند

هیمانتا بیسوا سارما، وزیر ارشد آسام در مراسم سوزاندن شاخ کرگدن در شهر بوکاخات گفت: این شاخ‌ها هیچ ارزشی ندارند. شاخ کرگدن تنها زمانی ارزش فوق‌العاده‌ای دارد که روی سر کرگدن زنده و سالم باشد.

وی افزود: آسام با اقدام امروز می‌خواهد دو پیام ارسال کند. یکی آن که ما قبول نداریم که شاخ کرگدن ارزش دارویی دارد و دیگر آن که ما تنها به حفظ کرگدن‌های زنده اعتقاد داریم.

شهر کوچک بوکاخات در نزدیکی پارک ملی کازیرانگا است که در فهرست میراث یونسکو قرار دارد و محل زندگی بیش از دو هزار کرگدن تک‌شاخ، یعنی بزرگ‌ترین جمعی ت این گونه جانوری در جهان است.

در این مراسم، شاخ‌ها را ابتدا با دقت در چند لایه روی هم گذاشته و سپس آن‌ها را آتش زدند.

این شاخ‌ها که حاوی کراتین، یعنی همان پروتئینی هستند که در مو و ناخن انسان هم وجود دارد، از سال ۱۹۶۹ در یک انبار دولتی نگهداری می‌شد. تعدادی از آن‌ها از شکارچیان غیرمجاز گرفته شده بود و بقیه نیز از کرگدن‌هایی که به دلایل طبیعی مرده بودند. تمام مرگ و میر کرگدن‌ها در این ایالت توسط پلیس محلی ثبت می‌شود.

قبل از برگزاری مراسم آتش زدن شاخ، مقامات دی‌ان‌ای هر شاخ را استخراج کردند و به هر یک از حیوانات شماره شناسه اختصاصی دادند تا از آن‌ها در یک پایگاه داده‌های ژنی برای مطالعات علمی و تلاش‌های حفاظتی استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین