کد خبر: ۷۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کوتاه شدن زمان تنظیم سند با حذف برگ گواهی تاییدیه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی گفت: با تغییرات صورت گرفته، تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در دفاتر رسمی سراسر کشور تنها در ۱۵ دقیقه صورت می‌گیرد.
تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اقبال با اشاره به بخشنامه روز ۳۱ شهریور معاونت امور اسناد سازمان ثبت مبنی بر عدم نیاز به برگ گواهی تاییدیه برای نقل و انتقال خودرو گفت: در اجرای ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و نیز تکلیف قانونی مردم در جهت امنیت و بهداشت حقوقی با تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی، کار تنظیم سند قطعی خودرو در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این خصوص تدابیر خوبی از سوی سازمان ثبت اندیشیده شده که در گام نخست تمام عملیات سند انتقال خودرو به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تمام اسناد تنظیمی مردم در سیستم ثبت آنی و بانک‌های اطلاعاتی جامع سازمان ثبت اسناد ذخیره‌سازی می‌شود و در هر دوره‌ای از زمان که استعلامی از اصالت یک سند رسمی صورت گیرد قابلیت پاسخگویی حتی وکالت و یا انتقال قطعی آن سند وجود دارد.

دریافت اطلاعات اصالت سند خودرو روی سایت سازمان ثبت و سامانه «ثبت من»

معاون سازمان ثبت اسناد کشور اضافه کرد: همچنین در سامانه اصالت سند نیز ( هم در سایت سازمان ثبت اسناد و هم در سامانه « ثبت من » بر روی تلفن همراه ) مردم می‌توانند اطلاعات سند خودرو و سند وکالت خود را مشاهده نمایند.

اقبال با بیان اینکه ۸۴۰۰ دفتر اسناد رسمی در تمامی نقاط کشور و حتی نقاط محروم فعالیت دارد، تأکید کرد: سردفتران آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند تا مردم با نهایت آرامش و امنیت و بهداشت حقوقی لازم در ظرف زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه، سند قطعی انتقال خودرو خود را دریافت کرده و در هر مرحله از اصالت آن نیز مطمئن باشند.

دریافت گواهی تأییدیه نقل و انتقال خودرو از نیروی انتظامی زمان‌بر بود

وی افزود: در واقع با توجه به اینکه دریافت گواهی تأییدیه نقل و انتقال خودرو از نیروی انتظامی، وقت و زمان زیادی لازم داشت با حذف آن، تنظیم سند قطعی نقل و انتقال به کمترین زمان ممکن کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: ضمن اینکه اگر دریافت گواهی تأییده از ناجا زمان‌بر می‌شد دفاتر اسناد رسمی تکلیف داشتند تا نسبت به اصالت این تأییدیه استعلام بگیرند که همه این موارد زمان‌بر بود و رفت و آمدهای زیادی نیاز داشت لذا بخشنامه جدیدی مبنی بر حذف این گواهی توسط معاونت امور اسناد سازمان در راستای تسهیل و تسهیل در روند تنظیم سند رسمی خودرو صادر شده است.

به گفته اقبال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سری اقدامات دیگری هم در راستای تسهیل و تسریع در تنظیم سند رسمی خودرو از جمله در مباحث هزینه‌ای و ریالی انجام داده که بزودی اعلام خواهد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد کشور درباره مزایای تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی گفت: امنیت حقوقی و بهداشت حقوقی و جلوگیری از آسیب‌های موجود ناشی از عدم تنظیم سند رسمی خودرو و نیز کاهش بخشی از پرونده‌های محاکم قضایی از مهمترین ویژگی‌های این کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین