کد خبر: ۷۲۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

موافقت بن‌زاید با سرمایه‌گذاری حریری در امارات

یک روزنامه لبنانی با اشاره به بدهی‌های سنگین سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان به بانک‌های عربستانی که امکان تسویه آنها حتی با فروش دارایی‌هایش در عربستان وجود ندارد، از موافقت ولیعهد امارات با اقامت و اعطای فرصت سرمایه‌گذاری به او در این کشور جهت کسب درآمد و بازپرداخت بدهی‌هایش به عربستان نوشت.
موافقت بن‌زاید با سرمایه‌گذاری حریری در امارات
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با طرح تسویه میان دو حساب بدهی موافقت کرد که به موجب آن امکان فروش تعداد زیادی از املاک و مستغلات سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان جهت پرداخت حقوق کارمندان شرکت "سعودی اوجیه" و دیگر شرکت‌های تحت مالکیت حریری، بدهی‌ها به "بیت الزکاة" و بدهی‌های چند بانک فراهم می‌شود اما مشکلی که در این پرداخت وجود دارد این است که ارزش بدهی‌های حریری به یکی از این بانک‌های عربستانی بیشتر از قیمت کل این دارایی‌ها است و این به یک تسویه ویژه نیاز دارد.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، گفته شده که محمد بن زاید، ولیعهد امارات موافقت کرده به حریری فرصتی برای سرمایه‌گذاری در این کشور داده و امکان اقامت او را فراهم کند تا او از درآمدهای سرمایه‌گذاری‌اش برای بازپرداخت سایر بدهی‌هایش در عربستان و سایر کشورها استفاده کند.

پس از آنکه برخی از نزدیکان حریری ایده راه‌اندازی گروه رسانه‌ای ویژه جریان المستقبل را مطرح کردند، مسؤولان اماراتی با حمایت مالی از هرگونه فعالیت سیاسی و یا رسانه‌ای حریری مخالفت کردند، از آنجایی که مالکیت روزنامه "دیلی استار" به تمامی اعضای خانواده حریری بازمی‌گردد و بهاء حریری، برادر بزرگتر سعد حریری مخالفت خود را با هرگونه دخل و تصرف در آن بدون کسب موافقتش اعلام کرده، در اینجا یک مشکل حقوقی برای سرمایه‌گذاری بر روی این روزنامه "دیلی استار" وجود دارد.

این در حالی است که در واکنش به اخباری که روزنامه لبنانی الاخبار درباره حریری و خانواده‌اش منتشر می‌کند، دفتر اطلاع‌رسانی حریری گفت، ماموریت محول شده به این روزنامه انتشار اخبار کذب و داستان‌های ساختگی و اهانت به اسم حریری است. اخبار این روزنامه درباره حریری صحت ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین