کد خبر: ۷۲۸۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

درخواست اعلام موضع مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه درباره "طب اسلامی"

منتخب اول هیات مدیره نظام پزشکی کشور از ارایه طرح "تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی سنتی" به مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرد و در نامه‌ای خواستار اعلام موضع مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه در این زمینه شد.
درخواست اعلام موضع مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه درباره
آفتاب‌‌نیوز :

در بخشی از نامه دکتر محمد رازی - منتخب اول هیات مدیره نظام پزشکی کشور خطاب به مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه هفتم از سوره آل عمران آمده است:« مدتی است گروهی که نه درس حوزه و فقه به کفایت خوانده‌اند و نه رنج تحصیل دانشکده طب را دیده‌اند، با عقبگرد نادرست، سطحی و عامیانه به متون پزشکی سده‌های ۷ و ۸ هجری و با استناد غیر کارشناسانه به احادیث سست و غیر متقن و بعضا راویان جعلی به حضرات معصومین علیهم السلام‌، طرحی با عنوان « تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی سنتی » به مجلس برده اند و در دستور کار دارند. متاسفانه با سکوت فضلا و علمای حوزه های علمیه دارند با عنوان جعلی طب اسلامی تیشه بر ریشه های اعتقادات مومنین به اسلام عزیز و قران مهجور و معتقدین به معصومین علیهم السلام می زنند.

همانطور که می دانید پزشکی امروز علمی تجربی است و دستاورد بزرگ بشری در طی هزاران سال و با آزمون و خطا در آزمایشگاه و کارآزمایی‌های بالینی و شواهد علمی به امروز رسیده است و با شتاب فراوان هر روز هزاران مقاله و مطالعه بالینی و تجربی و آزمون بالینی و درمانی منتشر و به روز می‌شود.

خواهش و استدعای اینجانب بعنوان منتخب اول سازمان نظام پزشکی کشور و به نمایندگی از قاطبه جامعه پزشکی ایران از شما، اعلام موضع رسمی اسلام و فقاهت و جامعه محترم مدرسین در مورد این فتنه بزرگی است که عده‌ای عوامانه و یا عامدانه بدنبال وهن اسلام عزیز و حضرات معصومین (ع) هستند.

از فقهای اسلام و علمای اندیشمند شیعه انتظار موضع‌گیری رسمی و قاطعانه به التقاطات و باطلاتی است که چهره منور دین محمدی و مذهب جعفری امامیه را با عنوان‌های جعلی مثل طب اسلامی، طب امام کاظم و ... مخدوش می‌کند و آن‌را به پیروان صادق ادیان الهی و ابراهیمی مشوش جلوه دهد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است:« ما به جد نگرانیم آنچه بعنوان طب اسلامی امروزه تبلیغ می شود برنامه سازمان‌های جاسوسی غربی و لژهای فراماسونری باشد که به این طریق ضربه‌ای کاری بر پیکر ایمان و اعتقاد مردم وارد کنند و جوانان را به اسلام و امامان و پیشوایان دین بد بین کنند.

امیدوارم فریاد «وا اسلاما»ی این مسلمان دانش آموخته پزشکی که ۵۰ سال عمر خود را صرف یادگیری و تجربه آموزی و درمان مردم کرده است وقعی در فراخور دهید و با همت شما این بساطی که بنام دین بر بن دین تیشه می زند جمع شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین