کد خبر: ۷۲۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

زنان عامل اصلی ناباروری نیستند

جلیل حسینی با بیان اینکه توجه به زنان باردار از پایه‌های رشد جمعیت است، گفت: برای درمان یک بیماری در کشور باید یک تیم پزشکی مرتبط بیمار را تحت معالج قرار دهد و همفکری علمی در موضوع درمان بیماران اصل مهم است.
زنان عامل اصلی ناباروری نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

رییس انجمن ناباروری مردان از وجود حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: زنان عامل اصلی ناباروری نیستند.

سید جلیل جلیل حسینی روز جمعه در همایش بین المللی یک‌روزه میلومننگوسل که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: علت ناباروری در زوجین ۵۰ درصد در زنان و ۵۰ درصد در مردان است و خانواده نباید زنان را در این زمینه مقصر بدانند، مردان نیز باید پا به پای زنان به درمان ناباروری بپردازند.

وی اظهار داشت: برای ناباروری روش‌های مختلفی از جمله توصیه‌های بهداشتی، درمان‌های دارویی، جراحی پایه و ... وجود دارد که بیمه به صورت کامل این درمان‌ها را پوشش می‌دهد.

جلیل حسینی تصریح کرد: با مساعدت وزارت بهداشت درمان ناباروری تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت و زوجین نباید نگرانی در مورد هزینه‌ها داشته باشند، در گذشته زوج‌های نابارور توانایی مالی برای درمان نداشتند که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی گفت: قرار است به زودی با همکاری وزارت بهداشت در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی بخش آی دی اف برای زوجین نابارور راه اندازی شود.

جلیل حسینی با بیان اینکه توجه به زنان باردار از پایه‌های رشد جمعیت است، گفت: برای درمان یک بیماری در کشور باید یک تیم پزشکی مرتبط بیمار را تحت معالج قرار دهد و همفکری علمی در موضوع درمان بیماران اصل مهم است.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش گفت: از هر هزار تولد زنده پنج نفر دچار بیماری‌های مادرزادی شامل ضایعات نخاعی و ستوان فقرات می‌شوند که از شایع‌ترین بیماری‌ها و ناتوان کننده اطفال است.

وی اظهار داشت: ضایعات مادرزادی باعث اختلالات در ستوان فقرات، اندامها، تغییر شکل پا‌ها و ... می‌شود که باید در سال‌های اولیه زندگی تحت درمان قرار گیرد.

وی از راه اندازی کمپین اجتماعی برای اطلاع از ضایعات مادرزادی خبر داد و گفت: این کمپین با همکاری انجمن نورویولوژی در همایش بین المللی ضایعات نخاعی راه اندازی شده است.

مهری مهراد رئیس انجمن نورویولوژی نیز در این همایش گفت: نورویورولوژی یک زیر شاخه از ارولوژی و حوزه‌ای بین‌رشته‌ای است. خوشبختانه در ایران (همزمان با تشکیل انجمن بین‌المللی INUS در دنیا از سال ۲۰۱۵) فعالیت‌ها جهت ارتقا آگاهی پزشکان و عموم از سال ۲۰۱۶ با اولین کنگره بین‌المللی مولتی دیسیپلینری نورو یورولوژی شروع شد. فعالیت‌های زیادی از آن زمان به بعد انجام شده که به رشته‌های دیگر مثل متخصصان جراحی اعصاب، جراح عمومی، جراحان اطفال، کولو رکتال، نورولوژیست و فیزیوتراپی دیگر نیز اطلاع رسانی شد.

وی اظهار داشت: یکی از بیماری‌های در حیطه نورویورولوژی نوزادان به دنیا آمده با مننگوسل و میلو مننگوسل هستند که باید در روز‌های اول زندگی جراحی و باید به ارولوژیست ارجاع داده شوند؛ زیرا این نوزادان مشکل دفع مثانه و برگشت ادرار و مشکلات دیگری را همزمان دارند که مستلزم هزینه‌های فراوان برای سیستم درمان و خانواده است. در غیر اینصورت عواقبی مانند تخریب کلیه‌ها را در بردارد.

مهرداد ادامه داد: تمام تلاش فعالان درحیطه نورو یورولوژی این است که بتوانند انجمن یا کمیته‌ای تشکیل بدهند که با آموزش‌های مداوم علل شیوع این بیماری را کاسته و با ارتقای آگاهی پزشکان مسیر درست تشخیص و درمان را برای این نوزادان و خانواده هایشان فراهم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین