کد خبر: ۷۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با اعضای دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس و اعضاء دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دیدار کرد.
جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با اعضای دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان در آخرین برنامه قبل از ترک نیویورک، در نشست صمیمانه‌ای با اعضاء دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ایالات متحده قرار گرفته و در خصوص چالش‌ها و اقدامات ضروری که برای بهبود خدمت‌رسانی ضروری است تبادل نظر و دستورات لازم را صادر کرد.

وزیر امورخارجه در این نشست که با حضور مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌ ملل متحد و هیات همراه برگزار شد، ضمن تشریح سیاست دولت سیزدهم در خصوص ایرانیان مقیم خارج، بر عزم رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای تکریم و رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا و تسهیل امور آنان در ارتباط با سرزمین‌ مادری تاکید نمود.

وزیر امور خارجه با اشاره به نخبگی و فرهیختگی جامعه بزرگ ایرانیان مقیم آمریکا، جامعه ایرانیان را سرمایه و فرصت بی بدیلی نامید که می‌بایست با هم‌افزایی همه دستگاههای ذیربط از آن صیانت کرد.

امیرعبداللهیان ضمن برشمردن اقداماتی که در بخش های مختلف وزارت خارجه در ارتباط با خدمات کنسولی در دست طراحی و اجرا است، یکی از مهمترین وظایف همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را خدمت‌رسانی بدون وقفه و تبعیض به هم ایرانیان عزیز معرفی کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، وی در این‌ نشست، رفت و آمد و ارتباط هرچه بیشتر ایرانیان مقیم‌ خارج با ایران را مایه قدرت و پیشرفت کشور از یک‌سو و آرامش جامعه فرهیخته ایرانیان از سوی دیگر دانست و بر تعهد دولت و وزارت خارجه برای رفع موانع و کاهش فرآیندهای بوروکراتیک غیر ضروری و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات برای روان‌تر شدن هرچه بیشتر خدمت‌رسانی، تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین