کد خبر: ۷۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
والدین بخوانند:

بیشترین درگیری کودکان با کرونا از چه طریق اتفاق می‌افتد؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیشترین درگیری کودکان با بیماری کووید ۱۹ از طریق تماس با والدین آلوده به این ویروس بوده است.
بیشترین درگیری کودکان با کرونا از چه طریق اتفاق می‌افتد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی علیمحمدی اظهار کرد: رفتار بیماری کووید ۱۹ نشان داده است که قادر است حتی کودکان در سنین سه تا پنج سال را نیز درگیر کند بنابراین لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کودکان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا با کودکان، مشابه بزرگسالان است، تصریح کرد: کودک مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با علائم تنفسی، ریوی و گوارشی بیماری خود را بروز می‌دهد و این بیماری در کودکان از نظر علائم با سایر بیماری‌های ویروسی دوران کودکی که بیشتر با بثورات جلدی همراه است متفاوت بوده و کودکانی که با کروناویروس درگیر می‌شوند به دلیل حساسیتی که وجود دارد نیاز به مراقبت بیشتر و حتی بستری در بیمارستان در یک مقطع زمانی خاصی دارند.

او با اشاره به اینکه موارد فوتی و مرگ و میر قابل توجهی به نسبت جمعیت آماری کودکان گزارش نشده است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیشترین درگیری کودکان با بیماری کووید ۱۹ از طریق تماس با والدین آلوده به این ویروس بوده است و از والدین مبتلا به ویروس کرونا درخواست می‌شود با قرنطینه کامل خود از تماس با کودکان جدا اجتناب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک تصریح کرد: از آنجاکه رفتار این ویروس مبهم است این احتمال وجود دارد که میزان درگیری ویروس کرونا در بین کودکان افزایش یابد و براین اساس توصیه می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون اجازه ندهیم این ویروس بیشتر از این جولان دهد و سوش‌ها و رفتارهای جدیدی را تجربه کنیم.

وی بیان کرد: زمانی می توان گفت که ایمنی در جامعه در برابر این ویروس ایجاد شده است که افزون بر ۷۵ درصد جامعه واکسینه شوند و علاوه بر واکسیناسیون همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا تاخت و تاز کرونا کاهش یابد و قابلیت مهار شدن پیدا کند، اگرچه که کرونا به یک بیماری شناخته شده‌ تبدیل شده که همواره همراه انسان خواهد بود.

دکتر علیمحمدی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم انجام می‌شود و برای مقاطع پائین تر طبق برنامه ریزی در دستور کار قرار دارد، اما برای گروه‌های سنی پائین‌تر دستورالعمل مشخصی مبنی بر استفاده یک واکسن خاص یا تزریق در شرایط خاص ابلاغ نشده است و برای افراد کمتر از ۱۲ سال باید تمهیدات و شرایط ویژه‌ای به لحاظ سنی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: جمعیت هدف واکسیناسیون در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۷۲۳ هزار نفر و در شهرستان‌های ساوه و خمین یک میلیون و ۶۳ هزار و ۶۹۲ نفر است. در کل استان مرکزی از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون ۵۹.۳ درصد یعنی ۶۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر دُز اول واکسن و ۲۸.۴ درصد به عبارت دیگر ۳۰۲ هزار و ۳۳۰ نفر هر دو دُز را دریافت کرده‌اند. در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۶۲.۲ درصد دُز اول و ۳۰.۷ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین