کد خبر: ۷۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

گانتس درباره ضرب‌الاجل محمود عباس: او از درختی بالا رفته که پایین آمدن از آن سخت است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضرب الاجلی را که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای عقب نشینی تل‌آویو از مرزهای ۱۹۶۷ تعیین کرده، مورد تمسخر قرار داد.
گانتس درباره ضرب‌الاجل محمود عباس: او از درختی بالا رفته که پایین آمدن از آن سخت است
آفتاب‌‌نیوز :

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۲ این رژیم گفت، اصرار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دعوت به یک راه حل سیاسی خوب است اما اولتیماتومی داده و از درختی بالا رفته که پایین آمدن از آن دشوار است.

عباس در سخنرانی ضبط شده خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، مقامات اشغالگر تنها یک سال فرصت دارند از مرزهای ۱۹۶۷ عقب نشینی کنند و اگر این کار را نکنند دیگر تشکیلات خودگردان اسرائیل را در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود، فلسطینی‌ها در این یک سال آماده هستند تا مرزها را ترسیم و زیر نظر کمیته بین‌المللی چهارجانبه و مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی به تمامی مسائل پایان دهند.

عباس این ضرب الاجل را به دلیل نبود چشم انداز سیاسی برای حل درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، توقف مذاکرات میان دو طرف از سال ۲۰۱۴ و تاکید نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر عدم تمایل به تشکیل کشور مستقل فلسطین در دوره نخست وزیری وی تعیین کرد.

گانتس درمورد احتمال دیدار مجددش با عباس گفت: دیدارم با او به دلایل امنیتی و برای تضمین ثبات بود. اگر لازم باشد دوباره این کار را می‌کنم.

گانتس و عباس اواخر ماه میلادی گذشته در رام الله با هم دیدار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین