کد خبر: ۷۲۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

خواهر رهبر کره شمالی: به شرط احترام، آماده مذاکره با سئول هستیم

خواهر رهبری کره شمالی برای بار دوم به پیشنهاد سئول درباره اعلامیه پایان رسمی جنگ دو کره واکنش نشان داد و گفت، اجلاس بین دو کره می‌تواند اتفاق بیفتد اما به شرط احترام و بی طرفی متقابل.
خواهر رهبر کره شمالی: به شرط احترام، آماده مذاکره با سئول هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، بیانیه روز شنبه دومین بیانیه کیم یو جونگ ، خواهر و مشاور اصلی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دو روز اخیر بود.

وی روز جمعه پس از آنکه مون جائه این ، رئیس جمهور کره‌جنوبی خواستار اعلام رسمی پایان جنگ با کره شمالی شد، از سئول خواسته بود تا به "سیاست‌های خصمانه" خود در قبال پیونگ یانگ پایان دهد ،

جنگ - 1950 تا 53 بین دو کره با آتش بس به پایان رسید ، نه پیمان صلح و باعث شد سئول و پیونگ‌یانگ از نظر فنی بیش از نیم قرن در جنگ باشند.

کره جنوبی روز یکشنبه از این چشم انداز استقبال کرد و وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد که انتظار می‌رود سریعاً با پیونگ یانگ وارد مذاکره شود و در عین حال بر ضرورت بازسازی ارتباط خط تلفن بین این دو کشور تاکید کرد.

تحلیلگران می‌گویند کره شمالی از تمایل مون برای مشارکت دو کره برای تحت فشار قرار دادن سئول برای متقاعد کردن دولت بایدن به کاهش تحریم‌های فلج کننده تحت رهبری آمریکا بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی یا تعلیق رزمایش‌های ترکیبی آمریکا و کره جنوبی استفاده می‌کند.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی پیونگ یانگ منتشر شد ، گفت که نشست بین دو کره‌ بین کیم جونگ اون و مون حائه این تنها در شرایطی که بی طرفی و نگرش به احترام به یکدیگر تضمین شود، می‌تواند برگزار شود.

او همچنین گفت که اجلاس و همچنین بحث در مورد اعلامیه پایان جنگ می‌تواند "در تاریخ اولیه و از طریق بحث‌های سازنده" انجام شود. وی افزود: نیازی نیست که دو کره وقت خود را برای مقصر دانستن یکدیگر و درگیر شدن در جنگ لفظی تلف کنند.

خواهر اون گفت: احساس کردم جو مردم کره جنوبی که مایل به بازیابی روابط بین دو کره از بن بست و دستیابی به ثبات مسالمت آمیز در اسرع وقت هستند ، بسیار قوی است. ما نیز همین آرزو را داریم.

روز یکشنبه ، وزارت اتحاد دو کره در بیانیه‌ای در پاسخ به این اظهارات گفت: برای این گفتگوها، ابتدا باید خط ارتباط بین دو کره به سرعت ترمیم شود ، زیرا ارتباطات روان و پایدار مهم است.

خواهر اون با اشاره به انتقادات مون از شلیک موشکهای اخیر کره شمالی ، بار دیگر خواستار آن شد که کره‌جنوبی استانداردهای دوگانه نابرابر خود را کنار بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین