کد خبر: ۷۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

نقش خاتمی در جریان اصلاحات از زبان میرلوحی

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اصلاحات فلسفه دارد و آن این است که مطالبات مردم را نمایندگی کند و اگر نتواند این کار را به درستی انجام دهد، فلسفه جریان زیر سوال می‌رود.
نقش خاتمی در جریان اصلاحات از زبان میرلوحی
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمود میرلوحی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با شبیه بودن احزاب از نظر ساختار، سن و اداره گفت: شبیه سازی جالبی در احزاب و مدیریت‌ها در حال شکل‌گیری است به‌طوری‌که امروزه وقتی گفته می‌شود در مدیریت‌ها چرا باید مجمع تشخیص یا شورای نگهبان معدل سنی بالا داشته باشند، انگار به هزاران مجموعه مدیریتی اشاره می‌شود، حتی امکان تغییر و تحولی که رخ می‌دهد باز به سمت همین افراد مسن است.

او افزود: نقد درستی است که می‌گویند احزاب باید با جوانان کادرسازی کنند اما چرا باید این دو را با هم مقایسه کنیم آن هم در ایران که هنوز احزاب جایگاهی در ساختار ندارند؟ ما باید کشورهایی را که انتخابات در آنجا حزبی است و عملا حزب، کاندیداها و نمایندگان را تعیین می‌کند، مبنا قرار دهیم.

میرلوحی تاکید کرد: برخی به دنبال این هستند که به نحوی انتقاد کنند چرا اصلاحات ریشه و تبار دارد؟ چرا شخصیت‌های مطرح در آن حرمت و جایگاه دارند؟ اینگونه نباید به احزاب و جریان‌ها نگاه کرد، در جریان اصلاحات آقای خاتمی به عنوان یک شخصیت محوری حضور دارد اما در واقع نقش او چیست؟ نقش او این است که به شورای هماهنگی و تشکلات اصلاح‌طلبی فقط «مشورت» می‌دهد.

او ادامه داد: امروز و در حال حاضر در جریان اصلاح‌طلبی چند تا کانون فعال است. یکی شخص آقای خاتمی و دیگری شورای هماهنگی جریان اصلاحات است؛ محور دیگر هم جلسات مختلفی است که افرادی مثل آقای نوری، مجموعه‌ای از مدیران قبلی و شخصیت‌های سیاسی را مدیریت می‌کند.

میرلوحی در پایان گفت: اصلاحات فلسفه دارد و آن این است که مطالبات مردم را نمایندگی کند و اگر نتواند این کار را به درستی انجام دهد، فسلفه جریان زیر سوال می‌رود. جریان اصلاح‌طلب باید همواره خودش را با مطالبات مردم تطبیق بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین