کد خبر: ۷۲۹۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

واکنش غریب‌آبادی به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره گزارش آژانس

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که نمی توانند هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل سکوت کنند و جلوی آن را نگیرند و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشند.
واکنش غریب‌آبادی به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره گزارش آژانس
آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی تصریح کرد:‌هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب کند.

وی با بیان اینکه تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا شد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ الی ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است.

غریب آبادی پیشتر گفته بود که گزارش مدیر کل آژانس دقیق نبوده و فراتر از تفاهمات حاصله در بیانیه مشترک است. وی بیان داشت: بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس نیز با حسن نیت ایران و با هدف جایگزینی کارت های حافظه "تجهیزات مشخص شده" حاصل شد. اقدامات آژانس برای اجرای این هدف نیز از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام گردید.

سفیر کشورمان افزود: در طول گفت‌وگوها در تهران و اخیرا در وین نیز به طور واضح خاطرنشان گردید از آنجا که تحقیقات امنیتی و قضایی در مورد مجتمع تسای کرج همچنان ادامه دارد، تجهیزات نظارتی این مجتمع در زمره تجهیزات تحت سرویس فنی قرار نمی گیرند. به همین خاطر بود که از عبارت "تجهیزات مشخص شده" در بیانیه مشترک استفاده گردید. از اینرو، گزارش ۲۶ سپتامبر مدیرکل آژانس دقیق نبوده و قطعا فراتر از تفاهمات حاصله برابر بیانیه مشترک می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
1
خُب نقشه راه این چهار سال هم مشخص شد. وقت کُشی از طریق بازی با کلمات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین