کد خبر: ۷۲۹۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

چه کسانی نمی‌توانند "واکسن کرونا" تزریق کنند؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با تاکید بر لزوم تزریق هرچه سریعتر واکسن کرونا، گفت: این میان برخی بیماران هستند که تزریق واکسن برای آنها ممنوع است.
چه کسانی نمی‌توانند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه واکسن کرونا تا حد زیادی از شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می‌کند، گفت: در همین راستا توصیه می شود تمام افراد هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه داشته باشند.

وی افزود: این میان برخی افراد هستند که تزریق واکسن کرونا برای آنها با خطراتی همراه است و نباید واکسن تزریق کنند.

جانبخش تصریح کرد: یک دسته از این افراد، افرادی هستند که با تزریق دوز اول واکسن دچار شوک آنافیلاکسی شده اند و این افراد نباید دوز دوم را تزریق کنند.

وی افزود: دسته دیگر مربوط به بیماران سرطانی است که در مراحل پیشرفته بیماری قرار داشته و تحت درمان هستند.

جانبخش تصریح کرد: همچنین بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند هم نباید واکسن کرونا تزریق کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: علاوه بر اینها افرادی که دوز بالای داروهای تنظیم کنده نقص سیستم ایمنی مصرف می کنند هم ترجیحا نباید واکسن تزریق کنند، اما چنانچه در معرض خطر بالای ابتلا قرار داشته باشند با مشورت پزشک باید در این زمینه اقدام کنند.

جانبخش تصریح کرد: دسته دیگر بیمارانی که باید از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند مربوط به بیمارانی است که عفونت های جدی مانند سِل دارند.

وی افزود: علاوه بر اینها تزریق واکسن برای بیماران مبتلا به کرونا ممنوع است و این افراد تا مدتی پس از بهبودی کامل نباید واکسن تزریق کنند.

جانبخش گفت: بیماران مبتلا به کرونا می توانند دو ماه بعد از شروع علائم دوز اول واکسن را دریافت کرده و دوز دوم را باید 15 روز پس از بهبودی کامل تزریق کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین