کد خبر: ۷۲۹۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ آلودگی هوای پایتخت برای گروه‌های حساس

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران و برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس امروز (۶ مهرماه) پیش‌بینی می‌شود.
وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ آلودگی هوای پایتخت برای گروه‌های حساس
آفتاب‌‌نیوز :

آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در نیمه جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران روند افزایش نسبی دما از ظهر امروز (۶ مهرماه) تا پنجشنبه (۸ مهرماه) مورد انتظار است همچنین از عصر پنجشنبه تا جمعه شب (۸ و ۹ مهرماه) در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۶ مهرماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت سه‌شنبه (۶ مهرماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه ( ۷ مهرماه) سبب پراکندگی و کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه (۷ مهرماه) سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۱۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۰۰ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول اما درمرز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین