کد خبر: ۷۲۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

دیدار سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، روز چهارشنبه (هفتم مهرماه ) با « سورن پاپیکیان» معاون نخست‌ وزیر ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور
آفتاب‌‌نیوز :

در این دیدار، معاون نخست‌ وزیر ارمنستان تقویت روابط با ایران را دارای ماهیت راهبردی برای ارمنستان عنوان کرد و با تقدیر از تلاش‌های طرف ایرانی برای تقویت روابط دو کشور، مواضع کشورمان درباره حفظ ثبات و آرامش در منطقه را بااهمیت دانست.

به گزارش سفارت ایران در ارمنستان، «عباس بدخشان ظهوری» سفیر کشورمان نیز با تبریک مسئولیت جدید پاپیکیان و با یادآوری نقش ارزنده وی در گسترش روابط دو کشور، در دوره‌ای که به عنوان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ها، ریاست مشترک کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده داشت، ابرازامیدواری کرد که در دوره مسئولیت ایشان به عنوان معاون نخست‌وزیر همکاریهای دولت‌های جدید دو کشور، روابط بیش از پیش گسترش یابد.

پاپیکیان با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در مسیر کاپان به گوریس پیش آمده است، درباره برنامه دولت ارمنستان برای پایان پروژه کاپان تا تاتو تا پایان ماه نوامبر توضیحاتی ارائه داد و ابرازامیدواری کرد که تسریع در احداث جاده تاتو به لتسن و بخش‌های مکمل جاده جایگزین، ضمن رفع مشکلات پیش آمده، به تسریع در حمل و نقل بین دو کشور کمک کند.

طرفین همچنین درباره پروژه بزرگ احداث جاده کاجاران به سیسیان که مقرر است مناقصه آن به زودی برگزار شود و نیز بخش‌های دیگر مسیر شمال به جنوب در ارمنستان گفتگو و درباره روش‌های احتمالی مشارکت شرکت‌های ایرانی در این پروژه‌ها رایزنی کردند.

همچنین در این دیدار در زمینه توسعه همکاری های تجاری بین ایران و ارمنستان از جمله گسترش روابط تجاری، فرصت‌های همکاری در بخش‌های فرهنگی و فناوری بین دو کشور تبادل نظر شد.

طرفین در این دیدار توافق کردند، مسایل مورد بررسی از طریق تبادل هیات های عالی‌رتبه و گفت و گوهای تخصصی پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین