کد خبر: ۷۲۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
قیمت لاستیک ۱۱ میلیون تومان!

لاستیک خودروهای خارجی گران شد

لاستیک خودروهای خارجی گران شد. رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اعلام این خبر گفت: لاستیک خودروهای خارجی به دلیل افزایش قیمت ارز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شد و این لاستیک‌ها از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی وارد ایران می‌شود.
لاستیک خودروهای خارجی گران شد
آفتاب‌‌نیوز :

سال گذشته لاستیک از سبد ارز دولتی خارج شد. تولیدکنندگان گفته بودند با افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک، قیمت‌ها در بازار تحت نظارت سازمان حمایت است. در بازار اما قیمت لاستیک متفاوت است. به خصوص قیمت لاستیک‌های خودروهای خارجی! اخیرا لاستیک خودروهای وارداتی قیمت عجیبی پیدا کرده‌.

قیمت برخی از این لاستیک‌ها از دو میلیون تومان شروع می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین برخی لاستیک‌ها را با قیمت شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت لاستیک خودروهای داخلی همچون پراید هم حدود ۸۲۰ هزار تومان است. همچنین لاستیک پژو ۴۰۵ هم با قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته شده است.

تقاضا برای خرید لاستیک دست دوم!
برخی فروشندگان می‌گویند ضعیف شدن وضعیت معیشت مردم و افزایش قیمت‌ها باعث شده تقاضای مردم به سمت لاستیک‌های دست دوم پیش رود! همین افزایش تقاضا تقلب را در بازار لاستیک ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به وضعیت بازار گفت: قیمت لاستیک‌ خودروهای ایرانی براساس مصوبه دولت است و کسی حق گران فروشی ندارد اما لاستیک خودروهای سنگین و خارجی در بازار کمتر است. همین مساله لاستیک‌های خارجی را گران کرده است.

داوود سعادتی‌نژاد توضیح داد: البته لاستیک در انبار گمرکات فراوان است اما علت عدم ترخیص آن مشخص نیست. ممکن است یکی از دلایل عدم ترخیص این کالاها محاسبه هزینه‌های گمرکی باشد.

کمبود در بازار لاستیک‌های خارجی
او درباره تعویض لاستیک‌های قدیمی گفت: قیمت لاستیک‌های ایرانی مقرون به صرفه است و از این‌رو مردم برای تعویض این لاستیک‌ها مشکلی ندارد اما قیمت لاستیک‌های خارجی بالاست که البته برای این لاستیک‌ها هم گارانتی وجود دارد.

سعادتی‌نژاد اظهار کرد: بازار لاستیک خودروهای ایرانی رونق دارد، چرا که این لاستیک‌ها افزایش قیمت چشمگیری نداشته‌اند اما در حوزه خودروهای سنگین به دلیل نبود مواد اولیه تولید کاهش پیدا کرده است و همچنین ۷۵ درصد این لاستیک‌ها از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

چندی پیش خبر فروش لاستیک در بورس کالا زمزمه می‌شد. مصطفی تنها، سخنگو انجمن صنعت تایر به باشگاه خبرنگاران گفته بود: «به تازگی برای شفاف سازی قیمت تایر، طرح عرضه لاستیک در بورس‌کالا را مطرح کرده‌اند و درحال‌ حاضر یکی از شرکت‌ها اقدام به عرضه لاستیک در بورس کرده است که اگر نتیجه دهد این روند را برای سایر شرکت‌ها ادامه خواهیم داد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین