کد خبر: ۷۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای پایان جنایت علیه فلسطین شد

نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار اقدام فوری و قاطع برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین شد.
ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای پایان جنایت علیه فلسطین شد
آفتاب‌‌نیوز :

«سید محمد ساداتی نژاد» رایزن حقوق بشر نمایندگی ایران در ژنو با ایراد سخنانی در نشست چهل و هشتم شورای حقوق بشر ذیل بحث عمومی ماده ۷ دستور کار نشست، در خصوص محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت: طی ۷ دهه گذشته فلسطین جنایات بی شماری را از قتل عام، پاکسازی قومی، تغییر بافت جمعیت، شکنجه سیستماتیک، قتل خودسرانه، بازداشت و تمام اشکال جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت را درحالی تحمل کرده که انگار به شگرد و شیوه عمل اسرائیل از ابتدای اشغال بی پایان (فلسطین) تبدیل شده است.

وی درباره تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، به وضعیت بغرنج صدها کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد که آن‌ها عموما به پرتاب سنگ (علیه سربازان صهیونیستی) متهم هستند.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد که ناتوانی جامعه جهانی برای وادار کرده این رژیم آپارتاید برای پایبندی به قوانین بین المللی، مسئولیت سنگین مکانیسم‌های حقوق بشری سازمان ملل متحد را برای اقدام فوری، قاطعانه و موثر برای پایان دادن به جنایاتی که علیه فلسطینیان رخ می‌دهد دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد که عدالت‌خواهی و حساب‌کشی در قبال جنایاتی که علیه فلسطینیان رخ می‌دهد باید به عنوان بخشی از مطالبه جامعه جهانی برای پایان دادن به این فاجعه باشد. ساداتی‌نژاد افزود که حامیان اسرائیل از جمله ایالات متحده آمریکا، متحدان اروپایی و کانادا که از این رژیم حمایت مالی، نظامی و سیاسی به‌عمل می‌آورند نیز باید به دلیل جسارت بخشیدن به عوامل این جنایات و ممانعت در اجرای عدالت پاسخ‌گو باشند.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تصریح کرد که حفظ ماده ۷ (درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی) در صدر دستور کار نشست شورا بشدت حائز اهمیت است. وی با این حال از تحریم این ماده از سوی برخی دولت‌هایی که خود را قهرمانان حقوق بشر معرفی می‌کنند ابراز تاسف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین