کد خبر: ۷۳۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱

یافته‌های جدید محققان در مورد پدیده "انگشت کووید"

تهران-ایرنا- دانشمندان می‌گویند، به نظر می رسد ایجاد "انگشت کووید" در بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ اثرجانبی بدن در وضعیت تهاجمی برای مقابله با این ویروس باشد.
یافته‌های جدید محققان در مورد پدیده
آفتاب‌‌نیوز :

 دانشمندان با این اظهارنظر اعلام کردند می توانند تشریح کنند که چرا برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ با زخم های مشابه زخمی های ناشی از سرمازدگی در انگشتان پا و حتی انگشتان دست هایشان روبرو شده اند.

به گزارش تارنمای شبکه بی بی سی،محققان اعلام کرده اند که به فعالیت بخش هایی از سیستم ایمنی بدن که به نظر می رسد در این شرایط درگیر بوده، پی برده اند.

این یافته ها ممکن است به درمان‌ها برای کاهش نشانه های این بیماری کمک کند.

پدیده "انگشت کووید" می تواند در هر سنی در انگشتان بدن پدیدار شود اما بر کودکان و نوجوانان بیشتر از معمول تاثیر دارد. این پدیده در برخی از افراد ممکن است دردی نداشته باشد اما در برخی موارد می تواند به شدت موجب خارش و دردناک باشد.

سوفیا ۱۳ ساله از کشور اسکاتلند اوایل سال جاری زمانیکه پدیده انگشت کووید را در پاهایش مشاهده کرد، به زحمت می توانست راه برود و یا کفش بپوشد. وی حتی برای مقاطعی برای مسیرهای طولانی مجبور به استفاده از ویلچر شده بود.

وی تصریح کرد که برخی قسمت های روی پوست انگشتان پا و به مراتب کمتر در انگشتان دستش، به رنگ قرمز یا بنفش در آمده بودند.

گزارش شده است که برخی افراد که این پدیده را در انگشتان دست و پای خود مشاهده کرده اند حتی هفته ها و ماهها این پدیده را داشته اند. در اغلب موارد، این افراد هیچ یک از علائم معمول کووید- ۱۹ از جمله سرفه‌های مدائم، تب و از دست دادن بویایی و چشایی را نداشته اند.

یافته های جدیدی در این مورد که براساس آزمایش های خونی و پوستی بوده، نشان از احتمال درگیر بودن دو بخش از سیستم ایمنی بدن در این راستا داشته که در مسیر مقابله با ویروس کرونا بوده است.

دکتر ورونیک باتایله سخنگوی بنیاد پوست انگلیس در این راستا تصرح کرد که پدیده "انگشت کووید" اغلب طی مراحل اولیه همه گیری دیده شده اما کمتر در موج گونه‌های جدید کرونا معمول بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین