کد خبر: ۷۳۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
بازگشت قریب الوقوع به وین الزامی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران به مذاکرات وین بازگردد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای جهت احیای برجام شد و گفت: همچنین از نظر ما بازگشت قریب الوقوع به وین الزامی است چراکه این فرایند نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه‌ و کش یابد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران به مذاکرات وین بازگردد
آفتاب‌‌نیوز :

"ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص احیای برجام گفت: مهم است که طرفین با یکدیگر (به پایبندی‌های هسته‌ای‌شان) بازگردند و از همانجا که مسائل را ول کرده بودند، آغاز کنند. به باور ما مسیر دیپلماسی همچنان باز است.

به گزارش العربیه، وی ادامه داد: همچنین از نظر ما بازگشت قریب الوقوع به وین الزامی است چراکه این فرایند نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه‌ و کش یابد.

پرایس با اظهار اینکه ایرانیان مسئول تاخیر در ازسرگیری مذاکرات هستند، بیان کرد: ما کاملا شفاف ساخته‌ایم به محض آنکه شریکی داشته باشیم تا به طور غیرمستقیم با آن مذاکره کنیم، حاضریم به مذاکرات وین بازگردیم.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در گفت‌وگویی زنده درباره مذاکراتش درباره موضوع تحریم‌های ایران و احیای توافق هسته‌ای با مقامات خارجی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در نیویورک به دبیرکل سازمان ملل و آقای بورل گفتم به جای اینکه انقدر به ما فشار بیاورید که هرچه زودتر مذاکرات انجام شود باید اقدام عملی موثر از سوی طرف‌های مقابل انجام شود و "زود" ایرانی‌ها با "زود" غربی‌ها فرق دارد. شما از زمانی که توافق صورت گرفته و تاکنون دائم مصاحبه می‌کنید و یک بار می‌گویید می‌خواهیم کانال مالی اینستکس را ایجاد کنیم. یک روز دیگر می‌گویید کانال مالی بشردوستانه ولی هیچ کار موثری از سوی شما انجام نشده است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما به آنها گفتیم که در حال بررسی و تنظیم سیاست‌ها و برنامه‌های خود در ارتباط با مذاکرات هستیم، تصریح کرد: به آنها گفتیم که دولت جدید ایران به هشت سال قبل یا پنج سال قبل و یا یک‌ سال و نیم قبل برنمی‌گردد و ما بر سر میز مذاکره نمی‌آییم که قهوه‌ای خورده شود و سپس به پایتخت‌ها برگردند و احتمالا متنی رد و بدل شود. شما باید نیت و اراده واقعی خود را نشان دهید. در زمانی که در نیویورک بودیم آمریکایی‌ها از کانال‌های مختلف تلاش کردند که تماس‌هایی بگیرند، پیام‌هایی را منتقل کنند، به یکی از کسانی که حامل پیام آمریکایی‌ها بود گفتم که آیا نیت آمریکا واقعی است که او در جواب گفت فکر می‌کنم واقعی است. من نیز گفتم که اگر نیتش واقعی است بخشی از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کند و یک حرکتی بکند تا ما بتوانیم بگوییم جو بایدن با ترامپ تفاوت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین