کد خبر: ۷۳۰۹۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

عزت‌الله مهرآوران درگذشت

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که از چندی پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، شب گذشته (جمعه ۱۶ مهر) از دنیا رفت.
عزت‌الله مهرآوران درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

عزت الله مهرآوران ـ بازیگر پیشکسوت کشورمان ـ بر اثر ابتلاء به کرونا و پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت.

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر نوشت: «عزت هنرمندان و کسی که مهر می‌ورزید به همه متاسفانه دیشب در بیمارستان آتیه به سرای دیگر رفت.

عزت الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد می‌باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرده است.

عزت الله مهرآوران در شهر نقت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.

خودش می‌گوید، بازی من در تئاتر از ششم دبستان شروع شد، یادم می‌آید نمایشی برای اجرا در مدرسه در حال تمرین بود که از من نیز خواسته شد در آن نقش پسر یتیمی را بازی کنم.

بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر شور و شوق عجیبی در من ایجاد کرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمایش نگاه جدی تری داشته باشم. بنابراین شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه نویسی من آغاز شد. هنوز که هنوز است من پر از شوق هستم، در دوره کارشناسی تئاتر آقای «عزت الله انتظامی» به ما می‌گفت؛ فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید همین جمله کمک کرد که درست زندگی کنم برای همین نه زنم را طلاق دادم و نه آلوده شدم.

من با درد به آگاهی رسیدم؛ با غم و اندوه به وجود شادی آگاه شدم

شادی را خوب شناختم و از آن حفاظت کردم، مسیر زندگی من همیشه پر از تجربه بوده و بایگانی ذهنم سال‌ها تجربه را در خود ذخیره کرده است

هنوز خانه ندارم، امکانات به هنرمندانی که در صحنه‌های تئاتر عرق ریخته اند بسیار کم است و انتظار اینست که با حمایت‌های دولت کمی از بار زندگی برداشته شود.

در سال ۱۳۵۰ وقتی ۲۲ ساله بود در نمایش «حجله بید» بروی صحنه حرفه‌ای تئاتر رفت تا اینکه سال ۱۳۵۳ در فیلم «سایه به سایه» بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد

سال ۱۳۶۱ بعد از انقلاب اسلامی با فیلم «فیدوس» بعنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال ۱۳۶۵ با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد.

خودش اولین کار حرفه ایش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی ابوالحسن داوودی می‌داند.

شهرت آقای مهرآوران از سال ۱۳۸۳ با فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری شروع شد سپس بازی در او در سریال «دزد و پلیس» سال ۹۱ هم خاطره انگیز.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
6
بهشت برین خانه اش باشد.روحش قرین رحمت الهی .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
6
روحش شاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
2
3
به کوری چشم افتاب خدا بیامرزدش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
6
خدا رحمت کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین