کد خبر: ۷۳۱۳۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
فوت بیش از ۴.۸ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در جهان

کشور‌هایی که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
کشور‌هایی که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

پرو با بیش از شش هزار نفر در هر میلیون نفر جانباخته بیش‌ترین آمار مرگ و میر بر اثر شیوع کرونا را در جهان داشته است. این در حالی است که در مقایسه با آن کشور در چین کشور مبداء ظهور کرونا تنها ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان شان را از دست داده اند.

به گزارش آفتاب‌نیور؛ حدود ۱۹۹.۶۳۲ نفر در در طول شیوع کرونا در پرو بر اثر ابتلا به این بیماری جان‌شان را از دست داده‌اند. پرو ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد. بریتانیا با ۲۰۴۷ نفر جانباخته براثر ابتلا به کرونا بازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بیست و چهارمین کشور آسیب دیده در جهان از شیوع کرونا بوده است.

کشور‌هایی که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند

در میان کشور‌هایی در جهان که بیش‌ترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده‌اند، بوسنی و هرزگووین با ۳.۲۵۹ جانباخته به ازای هر یک میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا در جایگاه دومین کشور از نظر بالا بودن نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا قرار گرفته است. حدود ۱۰.۸۳۳ نفر در آن کشور بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

مقدونیه شمالی با ۳.۲۵۶ نفر جانباخته به ازای هر یک میلیون نفر سومین نرخ مرگ و میر بر اثر شیوع کرونا را از آن خود کرده است. مقام‌های مقدونیه شمالی می‌گویند در مجموع ۱۹۴.۲۳۱ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و از مارس سال گذشته ۶.۷۹۹ نفر جان خود را در آن ناحیه از دست داده‌اند.

مونته نگرو چهارمین کشور آسیب دیده از شیوع کرونا بوده و ۳.۱۴۱ نفر بازای هر یک میلیون نفر در آن کشور بر اثر شیوع کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند.

مجارستان با آمار جانباختن ۳.۱۱۷ نفر بازای هر یک میلیون نفر در جایگاه پنجم از نظر بالا بودن نرخ مرگ و میر بر اثر کرونا قرار دارد. در آن کشور در مجموع حدود ۳۰.۲۵۹ نفر بر اثر کرونا جانباخته‌اند.

در آسیا در هفته‌های اخیر روند نزولی مرگ و میر بر اثر کرونا در جریان بوده به جز مورد استثنای سنگاپور که در حال حاضر شاهد افزایش شدید ابتلا و مرگ و میر است.

علیرغم کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در هندوستان در هفته‌های اخیر آن کشور با بیش از ۴۵۰ جانباخته در جایگاه سوم در جهان قرار دارد و با ۴۳ میلیون مورد ابتلا پس از امریکا از نظر میزان ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در جایگاه دوم قرار دارد.

فوت بیش از ۴.۸ میلیون در جهان

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۵ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ مبتلا و ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
2
13
هرگز امارهاي تعداد كشته شدگان كرونا را در ايران باور نداريم.
همه ميدانند همانند افسانه سرايي كتاب اجتماعي دبيرستان در مورد پيشتاز بودن ايران در مهار كرونا در جهان است.
رنگ واقعي ما در اين نقشه سياه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
6
در کشوری که شفافیت وجود ندارد و هیچ مسئولی خود را ملزم به پاسخگویی نمی داند و هزاران سوال بی پاسخ مانده است بازار همه چی داغ است از جمله حدس و گمان.متاسفانه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین