کد خبر: ۷۳۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

ادعای رسانه انگلیس در مورد واکسن روسی

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اواخر شهریور اعلام کرده بود که روسیه برای تایید متقابل واکسن های کرونا با اتحادیه اروپا آمادگی دارد.
ادعای رسانه انگلیس در مورد واکسن روسی
آفتاب‌‌نیوز :

یک رسانه انگلیسی در حالی ادعایی را در مورد واکسن روسی مطرح کرده که هیچ نهاد رسمی و معتبر آن را تایید نکرده و مقامات مسکو نیز تاکنون به این ادعا واکنش نشان نداده اند.

روزنامه دیلی میل انگلیس امروز ادعا کرد که منابع امنیتی در انگلیس این مسئله را به وزرای دولتی اعلام کرده اند.

در این میان دیلی میل طی ادعایی، روسیه را به در اختیار گرفتن تکنولوژی و ساختار واکسن آکسفورد- استرازنکا و استفاده از آن در واکسن "اسپوتنیک وی" متهم کرد؛ اتهامی که بدون ارائه مدرک و سندی معتبر مطرح شده است و بنابر اعلام منابع امنیتی در انگلیس عنوان شده است.

این منابع امنیتی ادعا کرده اند، مدارکی دارند که نشان می دهد یک جاسوس روس در انگلیس توانسته به طرح کلی فوق سری این واکسن دست پیدا کند اما مشخص نیست که این طرح کلی اسناد پزشکی و آزمایشگاهی بوده یا یک شیشه کوچک نمونه دارو است .

روسیه پیشتر در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ مدارک لازم برای تایید اسپوتنیک وی را به اتحادیه اروپا را تحویل داد و نهاد تنظیم کننده امور دارویی اروپا در ماه مارس اعلام کرد که مراحل برای تایید و ثبت این واکسن را آغاز کرده است. اما به نظر می رسد اتحادیه اروپا برای پذیرش این واکسن مقاومت می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اواخر شهریور اعلام کرده بود که روسیه برای تایید متقابل واکسن های کرونا با اتحادیه اروپا آمادگی دارد.

لاوروف گفته بود: چنین تلاشی از طرف اتحادیه اروپا برای مذاکره با روسیه برای تایید متقابل واکسن کرونا صورت گرفت اما این تلاش متوقف شده است.

جاسوسان سازمان امنیت داخلی انگلیس پیشتر بدون ارائه مدرک معتبری ادعا کرده بودند که هکرهای روسی تلاش‌های مکرری برای انجام حملات سایبری به سیستم های دانشگاه آکسفورد داشته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین