کد خبر: ۷۳۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

نقش میکروبیوم های روده در رشد و پیشرفت سرطان پروستات

یک مطالعه جدید نشان می دهد که باکتری های معمولی روده می توانند روند رشد سرطان پروستات را تقویت کرده و آن را در مقابل درمان مقاوم کنند.
نقش میکروبیوم های روده در رشد و پیشرفت سرطان پروستات
آفتاب‌‌نیوز :

 دانشمندان نشان دادند که چگونه باکتری‌های روده به پیشرفت سرطان‌های پیشرفته پروستات و مقاومت آنها در برابر هورمون درمانی کمک می‌کنند.

به گزارش ساینس دیلی، هورمون درمانی، درمانی استاندارد برای سرطان پیشرفته پروستات است و با کاهش سطح آندروژن ها عمل می‌کند. اما محققان دریافتند که میزان پایین آندروژن در بیماران می‌تواند باعث گسترش باکتری‌های روده شود چراکه به کارخانه‌های هورمون برای حفظ رشد سرطان پروستات تبدیل می‌شوند.

تیمی از دانشمندان مؤسسه تحقیقات سرطان لندن و مؤسسه تحقیقات سرطان شناسی بلینزونا سوئیس از موش‌ها و نمونه‌های بیمار برای بررسی نقش باکتری‌های روده در رشد و پیشرفت سرطان پروستات استفاده کردند.

دانشمندان دریافتند که خلاص شدن از شر همه باکتری‌های روده در موش‌های مبتلا به سرطان پروستات باعث کُند شدن رشد تومور و تأخیر در ظهور مقاومت هورمونی می‌شود.

این یافته‌ها، پس از تأیید بیشتر در کلینیک، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای درمان سرطان پروستات از طریق دستکاری میکروبیوم ها ایجاد کند.

باکتری‌های روده بخشی از میکروبیوم ها بوده و معمولاً برای انسان ارزشمند هستند. با این حال، سرطان و سایر بیماری‌ها می‌توانند این تعادل مفید را برهم زنند؛ به عنوان مثال با ترغیب به گسترش باکتری‌های روده و ترغیب آنها به ترشح سموم یا سایر مولکول‌هایی که بر سلول‌های سرطانی تأثیر می‌گذارند.

آنها همچنین دریافتند که پیوند مدفوع موش‌های مبتلا به سرطان پروستات مقاوم به هورمون به موش‌هایی با سطح آندروژن پایین که هنوز مقاومت ایجاد نکرده بودند، باعث رشد تومور شد.

از اینرو محققان روی موش‌ها اثبات کردند که باکتری‌های روده قادر به تولید هورمون‌های آندروژن از مولکول‌های پیش ساز هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین