کد خبر: ۷۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

چرا موارد ابتلا به کرونا در زمستان افزایش می‌یابد؟

بعد از یک سال و نیم انتشار اخبار بد پیرامون آمار کووید-۱۹ اکنون شاهد دوران بهتری هستیم. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جدیدترین آمار اپیدمیولوژیک هفتگی خود گزارش کرده است که موارد ابتلا و مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در سطح جهانی همچنان رو به کاهش است. بر اساس آخرین گزارش این سازمان، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان در ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر تقریبا ۹ درصد کاهش یافته اما میزان مرگ‌ومیر ثابت باقی مانده است.
چرا موارد ابتلا به کرونا در زمستان افزایش می‌یابد؟
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین بررسی هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) از یافته‌های WHO پشتیبانی می‌کند. آمارها نشان داد که اعداد و ارقام در جهت درستی پیش می‌روند و میانگین موارد ابتلاء جدید روزانه در ایالات‌متحده تقریبا ۱۲ درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته است. با این حال، تعداد کل مرگ‌ومیرها در ایالات‌متحده در هفته گذشته از مرز ۷۰۰هزار نفر گذشت.

به گزارش هلث نیوز، باوجود روند نزولی موارد و مرگ‌ومیر، دلتا همچنان با نگرانی به حرکت خود در ماه‌های سردتر ادامه خواهد داد.

آب و هوای معتدل بهار تا اواسط پاییز به مردم اجازه می‌دهد زمان بیشتری را خارج از خانه بگذرانند، جایی که خطر ابتلا به کووید-۱۹ و انتقال آن به دیگران کمتر است. در نتیجه گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل به افراد حس آزادی بیشتری داده است و عادت کردند کمتر از ماسک استفاده کنند. اکنون کارشناسان نگران هستند که با وجود نوع بسیار خطرناک دلتا که هنوز در بین ما وجود دارد، مردم این وضعیت آرام را به داخل خانه انتقال داده و از پوشیدن ماسک صرف‌نظر کنند.

دکتر اسکات گوتلیب، مدیر سابق سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده گفت: «ما هنوز چند ماه دیگر پیش روی داریم تا این موج دلتا سراسر کشور را به‌صورت منطقه‌ای فرا بگیرد.»

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر انواع دلتا در مناطق سردتر کشور افزایش یافته است.

جفری دوچین، مسئول بهداشت عمومی سیاتل و کینگ کانتی اظهار کرد: ما در حال تجربه یک ویروس جدید هستیم، یک عامل بیماری‌زای تازه ظهور کرده و سعی می‌کنیم با ابزارهای جدیدی که تجربه زیادی در آن نداریم با آن مبارزه کنیم.

کلینیک مایو ایالات‌متحده واکسن را برای محافظت از خود در برابر کووید-۱۹ و کاهش شدت بیماری توصیه می‌کند. طبق این گزارش، تقریبا ۵۶ درصد از جمعیت ایالات‌متحده به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین