کد خبر: ۷۳۲۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۳۰ درصد مبتلایان به کرونا دچار اختلالات روانپزشکی می‌شوند

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام شده ۳۰ درصد از مبتلایان کرونا در کشورمان به اختلالات روانپزشکی دچار می شوند که شایعترین آنها اضطراب و افسردگی است.
۳۰ درصد مبتلایان به کرونا دچار اختلالات روانپزشکی می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا فیاضی بردبار روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت روان به میزبانی نظام پزشکی مشهد افزود: در این گونه بیماران ابتلا به اختلالات روانپزشکی بلافاصله پس از بهبودی ایجاد می شود.

وی مهمترین علام افسردگی را شامل احساس افسردگی، استرس، تغییر در خواب، تغییر در اشتها، تردید در تصمیم گیری، لذت نبردن از زندگی و تفکر خودکشی عنوان کرد.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در پزشکی مفهومی به عنوان بار بیماری وجود دارد که به معنای سالهای از کار افتادگی یک شخص است که باید کار و فعالیت می‌کرد و به علت ابتلا به یک بیماری ناتوان و از کار افتاده شده است و اختلال افسردگی بیشترین بار بیماریها را در بین زنان کشورمان به خود اختصاص داده است.در ایران اختلالات افسردگی در بین مردان پس از تصادفات و بیماریهای قلبی و عروقی بیشترین بار بیماریها را شامل می شود.

عضو هیات علمی گروه اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از سوی دیگر در ایران بیماران دچار اختلالات روانپزشکی معمولا به دلایل متعدد بویژه انگ بیماری به درمانگر مراجعه نمی کنند و تحقیقات نشان داده است که یک بیمار دچار اختلال روانپزشکی در کشورمان از زمان بروز اولین علائم تا زمان مراجعه اش به درمانگر حدود هفت سال طول می کشد که گذشت این مدت طولانی، درمان را سخت تر کرده و مشکلات بیشتری در بیماران ایجاد می کند.

فیاضی افزود: راههای درمان در بیماران مبتلا به علائم اختلالات اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا شامل داشتن استراحت منظم، خواب کافی، سبک زندگی سالم تر، تفکر خلاقانه، بهبود تغذیه برای از بین بردن ضعف بدن، بازسازی فکری، مثبت نگری و پرهیز از دریافت اخبار منفی است و در مواردی که شدت علائم در حد اختلال است ضرورت دارد از درمانگران تخصصی کمک گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین