کد خبر: ۷۳۲۲۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

ارزش واقعی یارانه فقط ۱۷۰۰ تومان!

قدرت خرید یارانه نقدی در سال ۸۹ معادل خرید ۴۵ دلار بود، اما اکنون دو دلار هم نمی‌توان با این یارانه‌ها خرید. ۴۵ برابر یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان می‌شود.
ارزش واقعی یارانه فقط ۱۷۰۰ تومان!
آفتاب‌‌نیوز :

در شروع هدفمندی یارانه‌ها و آغاز توزیع یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود. اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و همین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان برسد.

در شروع هدفمندی یارانه‌ها و آغاز توزیع یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود. اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و پول ملی کشور بیش از ۲۶ برابر ارزش خود را از دست داده است.

اگر همین تناسب را برای یارانه ۴۵ هزار تومانی در نظر بگیریم می‌توان تخمین زد که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان رسیده است. به همین دلیل است که قدرت خرید این یارانه به شدت پایین به نظر می‌رسد.

این درحالیست که اگر قرار بود یارانه نقدی نیز به مانند دلار یا حداقل به اندازه رشد دلار افزایش یابد اکنون یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی باید به رقمی حدود ۱٫۲ میلیون تومان می‌رسید. رویایی که تحقق آن خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما با این حال قدرت خرید یارانه نقدی در سال ۸۹ معادل خرید ۴۵ دلار بود، اما اکنون دو دلار هم نمی‌توان با این یارانه‌ها خرید. ۴۵ برابر یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
2
مهم رساندن سوخت به لبنان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
1
چرا سیاه نمایی میکنید. ما که یک خانواده پنج نفره هستیم ظرف 6 سال گذشته (چند میلیارد تومان ضربدر صفر) ریال بعنوان یارانه دریافت کرده ایم. البته گروهی از خودی‌ها احتمالا 1700 تومان ضربدر میلیون را دریافت داشته اند. نوش جانشان. آخر اشتهای بعضی‌ها زیاد است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین