کد خبر: ۷۳۲۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

روایت رئیسی از جلسه با رهبر انقلاب/ گشایش‌هایی در راه است

رئیس‌جمهوری گفت:‌ آینده کشور را بسیار روشن می بینم و گشایش هایی برای کشور در حال اتفاق افتادن است.
روایت رئیسی از جلسه با رهبر انقلاب/ گشایش‌هایی در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس به تشریح مواردی از یکصد مصوبه سفر به این استان و برنامه‌های دولت برای گره‌گشایی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردم و ایشان فرمودند که به این نگاه (آینده روشن کشور) عمیقا اعتقاد دارم که البته تحقق آن به دست توانای شما عزیزان بستگی دارد.

ماموریت رئیس‌جمهوری به مسئولان برای ساماندهی اطراف حرم‌های مطهر در شیراز

رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس به وزیر میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری و استاندار فارس ماموریت داد که نسبت به ساماندهی اطراف حرمین شریفین ( حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ و حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم (ع) اقدام کنند.

وی اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی در این سفر بازدیدی از طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ داشته است و انشالله با کمک مردم و مسئولان، باید اطراف حرم ‌های مطهر ساماندهی شوند.

اهمیت تکمیل طرح های نیمه تمام

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها تاکید کرد و گفت:‌ تا طرح نیمه‌تمام وجود دارد نباید سراغ طرح‌ جدیدی رفت و کارهای نیمه تمام را باید تکمیل کرد.

رییسی با اشاره به بازدید سرزده خود از روستای کناره در شهرستان مرودشت در این سفر یکروزه گفت:‌ مردم منطقه برای دسترسی به آب برای استحمام هم مشکل داشتند و این نشان می دهد که مساله آب از ضرورت‌ها و اولویت‌ها است.

رئیس‌جمهوری گفت:‌ به عنوان نمونه، برای آبرسانی به این منطقه کارهایی انجام شده که در نیمه راه رها شده است و هرچه سریعتر باید این کارهای ناتمام تکمیل شود.

باید با مردم سخن گفت

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام دولت به رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در استان‌های متاثر از کم آبی سخن گفت و اظهار داشت‌: این مساله از جمله در خصوص استان فارس در شورای عالی آب مطرح خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ اگر ظرفیت‌ها و اعتبارات در این بخش به صورت عادلانه تقسیم شود، مردم راضی خواهند بود، به ویژه اینکه اگر با مردم هم در میان گذاشته شود، بر این باور هستم که باید با مردم سخن گفت.

صنایع غیرفعال احیا شوند

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که صنایع غیرفعال در استان فارس باید احیا شوند گفت: شماری از صنایع در این استان تعطیل شده اند و برخی هم نیمه فعال هستند.

وی به بازدید خود از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت اشاره کرد و گفت:‌ امروز وضع اسفناکی در این کارخانه دیدیم که به جای اینکه کارخانه محل تولید باشد، به انبار پیاز تبدیل شده است.

نجات کشور در تولید است

رییسی با اشاره به سخنان برخی دامداران مرودشت مبنی بر تمایل برخی در کشور به واردات دام به جای تولید در داخل، تاکید کرد:‌ نجات کشور در تولید است؛‌ باید تولید کننده در بخش‌های کشاورزی و صنعت باشیم،‌چرا که واردات ما را از استقلال دور خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری در ادامه از بانک‌ها خواست که تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از تولید هدایت کنند.

رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز سفر استانی به فارس،‌در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آنها رو در رو گفت و گو کرد. بازدید از کارخانه در حال احداث کاغذسازی فارس، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظ شاعر بلندآوازه ایران، برنامه دیگر رئیس جمهوری بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
2
ایکاش معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا زودتر به تهران سفر میکرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین