کد خبر: ۷۳۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
برای نخستین بار پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ

بازگشت آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل آمریکا را به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو سوئیس انتخاب کرد.
بازگشت آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا برای نخستین بار پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل درآمد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج شنبه (۱۴ اکتبر) آمریکا را به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو سوئیس انتخاب کرد. این تحول سه سال بعد از خروج دولت ترامپ از این شورای ۴۷ نفره، رخ داده است. دولت ترامپ با این استدلال که شورای حقوق بشر دچار جانبداری مزمن بر ضد اسرائیل است و هیچ اصلاحی در آن صورت نمی‌گیرد از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده بود.

آمریکا که هیچ کسی با عضویتش در شورای حقوق بشر مخالفت نکرد، ۱۶۸ رای مخفی از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل را دریافت کرد.

در دوره سه ساله پیش رو که از یکم ژانویه شروع خواهد شد واشنگتن رو در روی پکن و مسکو قرار می‌گیرد که امسال دوره خود را در شورای حقوق بشر شروع کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در ماه ژانویه دولت این کشور را در دست گرفت، وعده داده بود حقوق بشر در کانون سیاست خارجی اش قرار بگیرد.

وی همچنین قول داده بود دولتش از اینکه راجع به هنگ کنگ، سین کیانگ و تایوان از چین انتقاد کند یا اینکه از روسیه انتقاد کند، هیچ ابایی ندارد.

بررسی‌های رویترز در مورد سوابق دولت بایدن نشان می‌دهد نگرانی‌ها راجع به مسائل حقوق بشری در سایر کشور‌ها چندین بار به علت رعایت اولویت‌های امنیت ملی و تعامل با قدرت‌های خارجی، نادیده گرفته شد.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که در ماه ژانویه سال جاری میلادی به قدرت رسید، مدعی شده است که حقوق بشر را محور سیاست خارجی دولت خود قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین