کد خبر: ۷۳۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

پیشکسوت و میراث‌بان کول فرح ایذه درگذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از درگذشت میراث‌بان کول فرح ایذه در استان خوزستان خبر داد.
پیشکسوت و میراث‌بان کول فرح ایذه درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

سید حکمت‌الله موسوی ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم اسدی و مردم شریف و فرهنگ دوست شهرستان ایذه گفت: عبدالرحیم اسدپور پیشکسوت دلسوز و میراث‌بان خوزستانی بود که سال‌ها در راه مراقبت و حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی کشور، عمر و جوانی خود را صرف خدمت به فرهنگ کشور کرد.

براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، وی گفت: وجود افراد فرهنگ دوستی مانند زنده یاد اسدی باعث غنای فرهنگی کشور می شود و فقدان این گنجینه های میراث دوست بدون تردید ضایعه ای تلخ، برای خانواده بزرگ میراث فرهنگی و همچنین علاقمندان میراث فرهنگی خواهد بود.

موسوی افزود: زنده‌یاد اسدی را تمامی میراث دوستان، اصحاب رسانه و مردمی که از نزدیک با او ارتباط داشتند با نام «عمو بَلِیطی» می‌شناختند؛ میراث‌بانی فرهیخته که از دوران کودکی و نوجوانی به واسطه زندگی در کنار آثار تاریخی کول فرح و شناخت کافی از این داشته‌های ارزشمند فرهنگی با علاقه، متانت، آرامش و کاملا دلسوزانه و دلنشین بازدیدکنندگان و پژوهشگران را با فرهنگ و میراث ایرانی اسلامی آشنا و توصیه به مراقبت از آثار می‌کرد و با توجه به علاقه‌ای که در نگاهبانی از این آثار از خود نشان می‌داد در سال ۱۳۸۰ به عنوان میراث‌بان به استخدام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایذه درآمد.

وی گفت: مرحوم عبدالرحیم اسدی در سال ۱۳۳۰ در شهرستان ایذه دیده به جهان گشود و سال‌ها در خانه پدری خود در دره باستانی کول فرح به مراقبت، صیانت و حفاظت از آثار تاریخی می‌پرداخت. متاسفانه این مرد و همکار ایران‌دوست و دوست داشتنی پس از یک دوره بیماری سرانجام صبح پنجشنبه (۲۲ مهر ۱۴۰۰) در ۷۰ سالگی در بیمارستان شهدای شهرستان ایذه دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین