کد خبر: ۷۳۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

شهرام مکری داور جشنواره شیکاگو شد

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره شیکاگو از امروز آغاز به کار می‌کند و شهرام مکری به عنوان یکی از داوران بخش اصلی به همراه چهار عضو دیگر فیلم ها را قضاوت خواهند کرد.
شهرام مکری داور جشنواره شیکاگو شد
آفتاب‌‌نیوز :

در بخش مسابقه اصلی سیزده فیلم به نمایش درمی‌آیند که شش فیلم پیش از این در فستیوال کن نمایش داده شده بود و پنج فیلم دیگر هم از فستیوال ونیز به این جشنواره آمده‌اند.

هیات داوران پنج نفره امسال جشنواره علاوه بر مکری از جان فرانکو رزی( برنده شیر طلای ونیز و خرس طلای برلین و کاندید اسکار)، پاتریشیا رزما ( کارگردان سریال موتزارت در جنگل و فیلم در میان درختان)، باربارا کلینگر( رییس انجمن مطالعات سینما و رسانه در لس آنجلس) و جان مانوئل دومینگوئز( منتقد مجله رولینگ استون) تشکیل شده است.

این هیات قرار است هشت روز دیگر در شهر شیکاگو برندگان هوگوی طلایی و نقره‌ای امسال را مشخص کند.

امسال از ایران دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی در بخش‌های خارج از مسابقه جشنواره شیکاگو به نمایش در می‌آیند.

همچنین فیلم کوتاه «خصوصی» به کارگردانی سارامساوات در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره شیکاگو حضور دارد.

فیلمساز ایرانی داور جشنواره ایتالیایی شد

میدیا کیاست فیلمساز و پخش‌کننده فیلم کوتاه به عنوان یکی از داوران اصلی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رجیو ایتالیا انتخاب شد.

در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رجیو، ۳ داور فیلم‌های کوتاه در سه حوزه انیمیشن، داستانی و مستند را داوری می‌کنند.

میدیا کیاست فارغ التحصیل از مدرسه ملی سینمای ایران، کارگردان، طراح گرافیک و پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه است که در رزومه حرفه‌ای خود آثاری چون فیلم‌های کوتاه «روز موعود»، «عباس کیارستمی» و «دنیای وارونه» را دارد.

«جشنواره بین‌المللی رجیو» هر ساله با هدف اصلی زمینه سازی برای تحقیقات فرهنگی از راه ترویج تولیدات و دانش فیلم کوتاه در جهان برگزار می‌شود. این جشنواره همچنین هر دوره بر موضوعاتی خاص تمرکز دارد و در دوره بیستم خود با موضوع «تغییر» برگزار می‌شود.

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رجیو از ۱۲ تا ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۳ تا ۸ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر رجیو امیلیا ایتالیا برگزار خواهد شد.

اشکان رهگذر داور جشنواره انیمیشن یونان شد

اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان انیمیشن به‌عنوان داور بخش اصلی هفتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تِسالونیکی یونان انتخاب شد.

او در کنار داوری آثار رسیده به این جشنواره، مستر کلاسی آنلاین با موضوع «چگونه استودیو هورخش کارش را از ایران شروع کرد و فعالیت‌هایش را در خارج از مرزها گسترش داد» در روز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ (۱۸ اکتبر) برگزار خواهد کرد.

رهگذر پیش‌ازاین داور جشنواره بین‌المللی فانتازیا ۲۰۲۱، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای بوده است.

او مؤسس استودیو هورخش است و در حال حاضر به‌عنوان نویسنده و کارگردان ساخت انیمیشن‌های سینمایی «ژولیت و شاه» و «گنج اژدها» را در دست دارد.

جشنواره انیمیشن تِسالونیکی (تَف) در سال ۲۰۱۵ باهدف ترویج انیمیشن مستقل در سراسر جهان و قدردانی از این هنر خاص راه‌اندازی شد. اگرچه در ابتدا این رویداد به‌عنوان یک رویداد محلی آغاز به کار کرد اما در طی دوره‌های برگزاری به‌سرعت رشد کرد و به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شد. سالانه نزدیک به سه هزار انیمیشن کوتاه به این جشنواره ارسال می‌شود و نزدیک به ۱۰۰ انیمیشن در طول برگزاری جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تِسالونیکی یونان (تَف) از ۱۴ تا ۲۴ اکتبر (۲۲ مهر تا ۲ آبان ماه) به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین