کد خبر: ۷۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

بزرگترین بحران سیاسی سودان؛ تظاهرات حامیان ارتش در خارطوم

هزاران تن از شهروندان سودانی امروز (شنبه) در مقابل کاخ ریاست جمهوری در خارطوم تجمع کرده و خواستار استرداد انقلاب و بهبود اوضاع معیشتی شدند.
بزرگترین بحران سیاسی سودان؛ تظاهرات حامیان ارتش در خارطوم
آفتاب‌‌نیوز :

 معترضان ضد دولت سودان به ایست بازرسی پلیس نزدیک دفتر کابینه رسیدند.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، آنها خواستار استرداد انقلاب و بهبود اوضاع معیشتی شدند.

پیشتر مقامات سودانی تصمیم گرفته بودند مسیرهای منتهی به دفتر کابینه را از بیم برپایی تحصنی توسط مخالفان دولت ببندند.

هزاران تن مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کرده و شعار "دولت گرسنگی باید ساقط شود"، سردادند. نظامیان و غیرنظامیان در ائتلافی که شاهد توافق نیست از زمان براندازی دولت عمر البشیر در سال ۲۰۱۹ قدرت را بین خود تقسیم کرده‌اند. اما در حال حاضر این کشور شاهد بزرگترین بحران سیاسی در مرحله گذار دو ساله است.

از زمان کودتای نافرجام در سپتامبر گذشته مقامات گروه‌های حامی البشیر را مسؤول آن دانستند و فرماندهان نظامی نیز خواستار اصلاح ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر شدند.

شهروندان سودانی می‌خواهند در مقابل مقر دولت این کشور بنا به درخواست جناح جدا شده از گروه‌های آزادی و تغییر تحصن کنند. "تریبون التاسیس" (گروه هم‌پیمان با ارتش در گروه‌های آزادی و تغییر شامل گروه‌های مسلح) خواستار برگزاری تجمعی طی امروز شنبه با هدف بازگرداندن انقلاب سودان از احزابی که آن را ربوده‌اند، شده است.

در مقابل، ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر و سایر گروه‌ها، جناح جدا شده از این ائتلاف را به تلاش برای نابودی دوره انتقالی و مسدود کردن مسیر در مقابل تغییر و تحول دموکراتیک از طریق این خیرش متهم کرد.

ایمن خالد، فرماندار خارطوم تأکید کرد که افراد مسلح مانع تأمین امنیت برخی تأسیسات حیاتی در پایتخت توسط نیروهای امنیتی شدند.

ایمن خالد همچنین تصریح کرد، کمیسیون امور امنیتی خارطوم به خاطر حفاظت از دارایی‌های خصوصی و عمومی برخی مسیرهای منتهی به مراکز حاکمیتی در مرکز خارطوم را بسته است.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در خارطوم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن از آغاز مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات سراسری سودان حمایت می‌کند.

سفارت آمریکا در خارطوم تاکید کرد که آمریکا از انتقال دموکراتیک مدنی در سودان کاملا حمایت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین