کد خبر: ۷۳۲۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

جزئیات خسارت زلزله ۵.۱ ریشتری در کرمان/ گردنه زرند- راور مسدود شد

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان اعلام کرد که گردنه ده علیرضا در محور زرند- راور به دنبال وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری بعدازظهر امروز - شنبه- از ساعت ۱۶ مسدود شد.
جزئیات خسارت زلزله ۵.۱ ریشتری در کرمان/ گردنه زرند- راور مسدود شد
آفتاب‌‌نیوز :

علت انسداد این محور ریزش ترانشه در منطقه کوهستانی ده علیرضا در لاین کندرو محور مذکور اعلام شده است.

به گزارش این اداره کل، براساس این اطلاعیه راهداران در حال بازگشایی محور هستند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۱۵:۱۶ شنبه در طول جغرافیایی ۵۶.۵۱، عرض جغرافیایی ۳۰.۹۵ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

محل وقوع این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری یزدانشهر(کرمان)، ۱۶ کیلومتری زرند (کرمان) و ۲۵ کیلومتری کیانشهر (کرمان) گزارش شده است.

خسارت جزئی به دیوارهای خشتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری یزدانشهر زرند خسارت زیادی نداشته است گفت: این زمین لرزه فقط در برخی موارد موجب تخریب و فروریختن برخی دیوارهای خشت و گلی در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد.

مجید سعیدی افزود: همچنین زلزله بعد از ظهر امروز یزدانشهر زرند موجب شکستن و فروریختن شیشه برخی منازل در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد.

وی با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب بلافاصله بعد از وقوع زلزله به منطقه یزدانشهر اظهار داشت: کانون زمین لرزه یزدانشهر زرند خارج از محدوده مسکونی بوده است.

گزارش منابع مختلف نیز حاکیست که در مناطق شهری گزارشی از خسارت دریافت نشده و تعداد معدودی از شهروندان هنگام فرار به بیرون از محیط های سرپوشیده دچار مصدومیت سطحی شده اند.

یزدانشهر شهری در شمال شهرستان زرند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین