کد خبر: ۷۳۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴

روسیه حامل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه مستقر کرد

دیپلمات‌های اوکراینی از استقرار ۳۹ حامل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه توسط روسیه خبر داده و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.
روسیه حامل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه مستقر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دیپلمات‌های اوکراینی از استقرار ۳۹ حامل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه توسط روسیه خبر دادند.

به گزارش یوکرین وایر، دیپلمات‌های اوکراینی در وین در این ارتباط اعلام کردند که انواع سلاح‌های اتمی روسیه و برخی هواپیماهای این کشور از جمله جنگنده «سوخ و-۳۴» و بمب افکن «توپولوف -۲۲» با قابلیت حمل سلاح اتمی در شبه جزیه کریمه شدند.

همچنین گفته شده که روسیه آماده استقرار مجدد سامانه موشک بالستیک متحرک کوتاه برد «اسکندر-ام» در این منطقه است و به بازسازی زیرساخت‌های نظامی برای ذخیره سلاح‌های اتمی در کریمه ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز سفیر اوکراین در آلمان گفته بود که ممکن است کی‌یف در صورت عدم پذیرش در ناتو، ساخت سلاح هسته‌ای را برای دفاع از خود برابر روسیه در نظر می‌گیرد. سفیر اوکراین در آلمان گفت که در صورت عدم عضویت این کشور در ناتو، کی‌یف ممکن است به سلاح هسته‌ای تجهیز شود. سفیر اوکراین افزوده بود که ممکن است کی‌یف در صورت عدم پذیرش در ناتو، ساخت سلاح هسته‌ای را برای دفاع از خود برابر روسیه در نظر گیرد.

وزیر دفاع اوکراین نیز پیش از این مدعی شده بود که روسیه، کریمه را برای ذخیره بالقوه سلاح‌های اتمی آماده می‌کند. «آندری تاران» در سخنرانی در کمیته فرعی دفاعی پارلمان اروپا در بروکسل بدون ارائه مستنداتی مدعی شده بود که شاید روسیه در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند. وی در ادامه گفت: مسکو برای اطمینان از تأمین اممنیت شبه جزیره کریمه ممکن است به اوکراین حمله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین