کد خبر: ۷۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

بازتاب گسترده شکست پرسپولیس در رسانه‌های عربستانی

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فیصل بن فهد، با سه گل در برابر الهلال عربستان شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند تا نیمه نهایی مسابقات و به تعبیری فینال غرب آسیا، تماما در تسخیر نمایندگان عربستان باشد.
بازتاب گسترده شکست پرسپولیس در رسانه‌های عربستانی
آفتاب‌‌نیوز :

با سه گلی که نماینده عربستان وارد دروازه قرمزها کرد، آمار گلهایش در مقابل این تیم را به عدد ۱۵ رساند. پرسپولیس تا کنون در طول مسابقات مختلف ۱۵ گل از تیم الهلال عربستان دریافت کرده که از هیچ تیمی در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از این گل نخورده است.

نکته منفی که در این دیدار به چشم آمد، عملکرد ضعیف پرسپولیس در دفاع به خصوص در سمت راست بود. جایی که سالم الدوساری و پریرا، مدام از آن سمت به دروازه پرسپولیس تاختند، موقعیت های مختلفی ایجاد کرد و هر سه گل الهلال روی حرکت از آن سمت به ثمر رسید. سمت راست دفاع، در بازی دیشب پاشنه آشیل پرسپولیس بود و عملکرد ضعیف سیامک نعمتی و جا ماندن های او در حملات باعث شد تا پرسپولیس نهایتا با سه گل شکستی سنگین را تجربه کند.

شکستی که با توجه به ضعف دفاع پرسپولیس و حرکات بازیکنان تیم عربستانی از سمت راست می توانست سنگین تر هم باشد که در موقعیت های مختلف، حامد لک و دیگر بازیکنان، ضعف بارز نعمتی در راست را پوشش دادند و اجازه نداند بیش از این توپ به تور دروازه شان برسد.

تماشاگران سعودی در راهروهای استادیوم فیصل بن فهد با سردادن شعارهایی در حمایت از تیمشان، این پیروزی مهم را جشن گرفتند.

تماشاگران هوادار الهلال در راهروهای خروجی استادیوم نیز برای النصر رقیب دیرینه و همشهری خود کری خواندند. آنها با شعار “النصر را بیاورید”، به عبور از سد پرسپولیس اشاره کردند و اینکه برای صعود به فینال، در انتظار رقیب دیرینه خود خواهند بود.

پرسپولیس در تمام بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مالکیت توپ را تمام و کمال در اختیار داشتند اما مقابل الهلال تنها ۴۸ درصد از توپ را برای خود کردند.

ضعف پرسپولیس در حفظ توپ باعث شد تا این تیم بر خلاف استانداردهای همیشگی خود پاس دهد. سرخپوشان در بازی‌های قبلی داخلی و آسیایی خود در یک و نیم سال گذشته میانگین بالای ۵۰۰ پاس را داشتند اما در این دیدار تنها ۳۵۴ توپ به همدیگر دادند که از این تعداد نیز تنها ۷۵ درصد آنها سالم به مقصد رسید.

آمار ضعیف پرسپولیس در خط دفاع نیز باعث شد تا الهلال توپ ربایی بیشتری از قهرمان لیگ برتر ایران داشته باشد. پرسپولیس تنها در دفع توپ‌های بلند بهتر از الهلال عمل کرد اما در سایر آیتم‌های دفاعی حرفی برای گفتن مقابل الهلال نداشت.

اتفاقی که در خط حمله پرسپولیس نیز نسبت به عملکرد گومیس و مارگا در الهلال مشهود بود. سرخ‌ها ۱۲ بار ارسال از جناحین داشتند که تنها هشت درصد از این توپ‌ها روی سر مهاجمان این تیم نشست.

این شکست پرسپولیس در رسانه های عربستانی بازتاب داشت که به آن می پردازیم:

اسپورت:

الهلال توانست در دیدار حساس برابر پرسپولیس با سه گل به پیروزی دست پیدا کند تا حریف النصر در نیمه نهایی شود.

گل های الهلال را سالم الدوسری یک گل و گومز دو گل به ثمر رساندند.

الریاضیه:

این روزنامه عربستانی نوشت: الهلال پیروزی بزرگی را برابر پرسپولیس به دست آورد و حریف النصر در نیمه نهایی شد. الهلال بازی را بسیار خوب آغاز کرد و نزدیک بود که در همان دقیقه ۶ توسط پریرا به گل برسد که ضربه او به تیر دروازه خورد. نخستین خودنمایی پرسپولیس در دقیقه ۲۰ بود که ضربه مهاجم پرسپولیس را المعیوف به کرنر فرستاد. الهلال پاسخ این حمله را خیلی زود داد و الدوسری توانست دروازه پرسپولیس را به شوتی زیبا و دیدنی باز کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بعد از این گل پرسپولیس تلاش کرد تا گل مساوی را بزند اما المعیوف برای همه ضربات حریف ایستاد. رفته رفته الهلال صاحب توپ و میدان شد و حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس ترتیب داد. با آغاز نیمه دوم الهلال گل دوم را توسط گومس به ثمر رساند. الهلال گل سوم را هم توسط این بازیکن فرانسوی به ثمر رساند تا با شایستگی پیروز بازی شود.

الشرق الاوسط:

این روزنامه عربستانی هم نوشت: الهلال با پیروزی که با شایستگی برابر پرسپولیس به دست آورد حریف النصر در نیمه نهایی شد. الهلال در این بازی بسیار خوب و ایدآل ظاهر شد و نشان داد که از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می آید. این نخستین بازی الهلال در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است که تا این اندازه خوب ظاهر می شود. با وجود آنکه نماینده ایران تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و در سال های اخیر دو بار راهی فینال شد اما الهلال کار راحتی برابر این تیم داشت.

اسپورت ۲۴ :

الهلال در دیدار حساس برابر پرسپولیس توانست با سه گل به پیروزی دست پیدا کند و با اقتدار راهی مرحله بعد شود. الهلال از همان ابتدا کنترل بازی را در دست داشت و توانست فرصت های زیادی را روی دروازه حریف خلق کند و در نهایت با سه گل به پیروزی برسد تا حریف النصر در نیمه نهایی شود.

عکاظ:

این روزنامه عربستانی نوشت: رئیس با ۳ گل نماینده ایران را در هم کوبید. هم پیروزی الهلال برابر پرسپولیس را پوشش داد و از بازی بسیار خوبی شاگردان ژاردیم سخن به میان آورد و آنها را شایسته کسب پیروزی در این بازی دانست.

عکاظ نوشت: هم الهلال و هم النصر با شایستگی کامل برابر حریفان خود به پیروزی دست پیدا کردند و راهی نیمه نهایی شدند.

فرزاد آشوبی:

فرزاد آشوبی درباره باخت ۳ بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا که منجر به حذف شاگردان یحیی گل محمدی از دور این رقابت‌ها شد، گفت: واقعاً برایم جای ابهام دارد که چرا پرسپولیس اینقدر در طول مسابقه عقب نشینی داشت. پرسپولیس خیلی عجیب تحت تأثیر قدرت مهاجمان حریف قرار گرفته بود. آنها تمام فضای زمین را در اختیار میزبان قرار داده بودند.

کارشناس فوتبال ایران درباره ضعف در حملات پرسپولیس ادامه داد: این تیم با کمترین حملات توانست به محوطه جریمه حریف برسد اما پرسپولیس خیلی عقب نشینی داشت. به نظرم ترس بیهوده از مهاجمان الهلال باعث این شکست شد. واقعاً حیف شد این نسل از بازیکنان پرسپولیس نتوانستند دوباره به فینال برسند.

او درباره عملکرد ضعیف بازیکنان خط میانی سرخپوشان تاکید کرد: پرسپولیس اصلاً بازی‌سازی نکرد. این مهم‌ترین مشکل برای تیمی بود که باید صعود می‌کرد. شیوه بازی پرسپولیس واقعاً من را حیرت زده کرد.

بیژن ذوالفقارنسب:

بیژن ذوالفقارنسب درباره شکست ۳ بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال عربستان اظهار داشت: مهمترین دلیل این نمایش، عدم آمادگی تیم پرسپولیس برای این سطح مسابقات بود. البته تیم‌های عربستانی بیش از دو ماه است که تمرینات جدی خود را دنبال کرده‌اند و عدم آمادگی پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود. همه بازیکنان الهلال از لحاظ بدنی، دوندگی و انگیزه پیروزی، آماده‌تر و بهتر از بازیکنان پرسپولیس بودند.

وی با بیان اینکه الهلال از دقایق نخست بازی بر بازی مسلط بود، تصریح کرد: الهلال برنامه خوبی برای پرس داشت و بازیکنان پرسپولیس تصور نمی‌کردند که حریف، آنها را اینگونه از یک سوم دفاعی خودشان تحت فشار بگذارد. نتیجه رقم خورده برای ما تلخ بود، اما الهلال شایستگی آن را داشت.

AFC:

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارشی درباره این بازی نوشت که در بخشی از آن آمده است: الهلال در سراسر دقایق بازی بر جریان کار مسلط بود و پرسپولیس مقاومت کمی داشت. قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ با چهار ستاره خود یعنی گومیس، پریرا، مارگا و سالم الدوساری به زمین رفت که قهرمان ایران نتوانست مقابل آنها تاب بیاورد و الهلال حریف النصر در مرحله نیمه نهایی شد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین