کد خبر: ۷۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
یک متخصص زنان و زایمان مطرح کرد؛

سوال این روز‌های مادران باردار: واکسن بزنیم یا نه؟

یک متخصص زنان و زایمان و نازایی در همدان به سوالات شایع مادران باردار مبنی بر اینکه واکسن بزنیم یا نه پاسخ داد و گفت: مادران باردار که ۱۲ هفته از بارداریشان می‌گذرد می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.
سوال این روز‌های مادران باردار: واکسن بزنیم یا نه؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر صغری ربیعی اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، مادران باردار می‌توانند واکسن سینوفارم را دریافت کنند که توصیه می‌شود مادران باردار نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند چرا که انجام واکسیناسیون از عدم آن بهتر است.

وی ادامه داد: مادران باردار نسبت به سایر افراد سیستم ایمنی ضعیف‌تری داشته و در صورت ابتلا احتمال درگیری با نوع شدید ویروس در آنها دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود مادران باردار نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی مادران باردار که در اجتماعات بزرگ و خانواده‌های بزرگ زندگی می‌کنند، باید واکسینه شوند، گفت: برخی مادران باردار که سنشان بالای ۳۵ سال بوده یا بیماری زمینه‌ای دارند باید نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه برخی باورهای غلط در مورد واکسیناسیون و ناباروری وجود دارد، تصریح کرد: این ویروس نزدیک به دو سال است که به صورت اپیدمی گسترش یافته و واکسیناسیون آن نزیک به یک سال است که انجام می‌شود، بنابراین ایجاد ناباروری بر اثر واکسیناسیون هیچ سند علمی نداشته و تاکنون به اثبات نرسیده است.

وی گفت: ویروس آنفلوآنزا هر سال بروز می‌کند و برخی افراد نسبت به واکسیناسیون علیه این ویروس اقدام می‌کنند و تاکنون مشکلی از قبیل ناباروری و سایر مصادیق به همراه نداشته است.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند انجام واکسیناسیون موجب کاهش اثر ذخیره سازی سلولهای بنیادی می‌شود، تصریح کرد: بیان این مطلب هیچ پشتوانه علمی نداشته و این موضوع نیازمند مطالعات گسترده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین