کد خبر: ۷۳۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نادران: خبر‌های خوبی از جلسات سران قوا نداریم/ می‌خواهند مجلس را دور بزنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع کردن بزرگان اقتصاد در دولت خوب است اما مهمتر از آن هماهنگی تیم است، اظهار داشت: رئیس جمهور صراحتا اعلام کند مسئولیت اقتصادی دولت با کیست؟
نادران: خبر‌های خوبی از جلسات سران قوا نداریم/ می‌خواهند مجلس را دور بزنند
آفتاب‌‌نیوز :

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور با بیان اینکه دولت مستقر شده و ارکان آن شکل گرفته و آرامش نسبی بر بازارها حاکم شده است اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که پاشنه آشیل دولت جناب آقای رئیسی اقتصاد است.

وی در توضیح این نکته گفت: اینکه بزرگان اقتصاد را در دولت جمع کنیم خوب است، اما مهمتر از آن هماهنگی این تیم و داشتن یک سر است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه تصریح کرد: رئیس جمهور محترم صراحتا اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور در دولت با کیست! راهبردها و نقاط کلیدی خط مشی اقتصادی کشور را چه کسی تعیین می‌کند؟ به شدت از پراکندگی آقایان نگرانیم.

نادران با بیان اینکه اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیمات آنها به گوش نمی‌رسد، اظهار داشت: دور زدن مجلس و تغییر در مصوبات آن سنتی سیئه‌ای است که از قبل باقی مانده است. رئیس مجلس از شأن مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند و دولت هم اگر اصلاحیه‌ای در بودجه می‌خواهد درخواست کند تا مجلس بررسی کند و مردم هم در جریان قرار بگیرند.

* پراکندگی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موج تورمی بعد از رکورد را به دنبال دارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با بیان اینکه مؤلفه‌های اقتصادی کارکردهای خودش را دارد، گفت: ما و مردم منتظریم تا مجموعه جامعی از سیاستهای پولی و ارزی و تولیدی را از دولت بشنویم. این پراکندگی‌ها بلاتکلیفی را حاکم خواهد کرد و بعد از یک دوره رکود موج تورمی دامن اقتصاد را خواهد گرفت.

وی گفت: از مجلس می‌خواهیم سلسله جلسات مشترکی را با دولت برگزار کند تا زمینه هماهنگی در این حوزه فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه تدوین لایحه بودجه 1401 و لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم، عنوان کرد: مفاد این دو لایحه بر همه ارکان کشور تأثیرخواهد گذاشت لذا باید در تدوین آنها دقت کرد و یادمان باشد جوهره اقتصاد مقاومتی درونزا بودن و برونگر بودن است و باید به اقتضائات آن توجه کنیم.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط گسترده بر همسایگان تصریح کرد: در ایام اربعین خلاف این شعار را مشاهده کردیم. مسئولان از مردم عذرخواهی کنند و زمینه تردد آسان کالا، تجار و زائران را با عراق فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با اشاره به تصویب بررسی اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسه امروز مجلس گفت: آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد شروع یک دومینو برای تورم افسارگسیخته و سقوط اقتصاد ملی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین