کد خبر: ۷۳۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

کرونا و تشدید فقر در جهان

هر ساله در تاریخ ۱۷ اکتبر کشورهای جهان "روز جهانی ریشه کنی فقر" را گرامی می دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

هر ساله کشورها، روز جهانی ریشه کنی فقر را در تاریخ ۱۷ اکتبر گرامی می دارند. این روز قصد دارد آگاهی جوامع را در مورد فقر، خشونت و گرسنگی در سراسر جهان افزایش دهد و هدف آن ارائه راهکارهایی برای مقابله و ریشه کنی فقر است.

کرونا و تشدید فقر در جهان

عکس:سایت رسمی سازمان ملل متحد

این روز برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی در پاریس، در میدان تروکادورو به منظور تقدیر و قدردانی از افرادی که با فقر، گرسنگی، خشونت و ترس مبارزه می کنند، گرامی داشته شد. همچنین در سال ۱۹۹۲ میلادی نیز، سازمان ملل متحد به طور رسمی ۱۷ اکتبر را به عنوان روز جهانی ریشه کنی فقر نامگذاری کرد.

با شیوع بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان، پیشرفت های صورت گرفته در ریشه کنی فقر و بهبود استانداردهای زندگی در دو سال گذشته معکوس شده است به طوری که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به نقل از بانک جهانی، بین ۸۸ تا ۱۱۵ میلیون نفر در نتیجه بحران های ایجاد شده ناشی از شیوع کووید۱۹ به سمت فقر سوق داده می شوند. همچنین اکثر افرادی که جدیدا دچار فقر شدید شده اند در کشورهای جنوب آسیا و آفریقای سیاه، مناطقی که نرخ فقر در حال حاضر نیز بالاست، یافت می شوند.

به گزارش تایمز نو نیوز، همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرد که انتظار می رود در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) این آمار بین ۱۴۳ تا ۱۶۳ میلیون نفر افزایش یابد. این فقرای جدید به جمع ۱.۳ میلیارد نفری خواهند پیوست که تاکنون در فقر چند بعدی و دائمی زندگی کرده و شاهد بدتر شدن وضعیت زندگیشان در طول پاندمی کووید۱۹ بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین