کد خبر: ۷۳۲۵۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
ایران در حال مشخص کردن اعضای تیم مذاکره کننده است

نماینده مجلس: آمریکایی‌ها تغییر موضع نداده‌اند؛ ما باید نرمش داشته باشیم

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت: سیاست بایدن هیچ فرقی با سیاست‌های ترامپ ندارد و نباید فکر کنیم که آمریکایی‌ها تغییر موضع داده اند؛ بنابراین ما باید نرمش داشته باشیم و بر مبنای آن حرکت کنیم.
نماینده مجلس: آمریکایی‌ها تغییر موضع نداده‌اند؛ ما باید نرمش داشته باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت: سیاست بایدن هیچ فرقی با سیاست‌های ترامپ ندارد و نباید فکر کنیم که آمریکایی‌ها تغییر موضع داده‌اند؛ بنابراین ما باید نرمش داشته باشیم و بر مبنای آن حرکت کنیم.

عباس گلرو در خصوص روند مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال مشخص کردن اعضای تیم مذاکره کننده است و محتوا و چارچوب‌ها نیز باید مشخص شود؛ آنچه که به عنوان محتوا بسته می شود و همچنین شروطی که تعیین خواهد شد، با گذشته فرق دارد.

او در ادامه افزود: اما شرایط آمریکا تفاوت چندانی نکرده است؛ همانطور که «فرید زکریا» در ارزیابی اخیر خود مطرح کرده که هیچ فرقی در سیاست ترامپ و بایدن در برخی موضوعات خصوصا در پرونده هسته‌ای ایران دیده نمی شود؛ بنابراین اینطور فکر نکنیم که آمریکایی‌ها تغییر موضع داده‌اند؛ ما باید نرمش داشته باشیم و بر مبنای آن حرکت کنیم. تیم مذاکره کننده هم به زودی اعلام موجودیت کرده و چهارچوب خود را اعلام می‌کند و برای مذاکرات آماده می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در مذاکرات باید به چهار موضوع توجه کنیم؛ یکی اینکه این مذاکرات نباید طولانی شود، دوم اینکه مذاکرات نباید به مسائلی غیر از موضوع هسته ای، مثل مباحث منطقه‌ای گره زده شود؛ سوم اینکه باید ضمانت اجرا داشته باشد زیرا اتفاقی که در برجام افتاد یک تجربه تلخی بود که هیچ ضمانتی در اجرا وجود نداشت. چهارم اینکه در این مذاکرات اصل عزت باید رعایت شود؛ مثلا آنچه که در راکتور هسته‌ای اراک رخ داد که سیمان در آن ریختند و آن را در گوشه‌ای گذاشتند، توهین به ملت و دانش یک ملت بود.

او با اشاره به مواضع آمریکا که اعلام کرده محدودیت زمانی برای مذاکرات قائل نمی‌شویم، خاطرنشان کرد: این امر آسیب جدی به روند مذاکرات وارد خواهد کرد؛ بنابراین مذاکره باید مدت زمان مشخص و اهداف و چارچوب داشته باشد و باید در همان زمانی که توافق شده، به نتیجه برسد.

تکمیلی/نباید نرمش نشان دهیم!

در توضیحات تکمیلی که در خصوص سخنان این نماینده منتشر شده، آمده است: در این مصاحبه، به اشتباه از قول گلرو گفته شده بود که در بحث مذاکرات، باید در برابر آمریکایی‌ها نرمش نشان دهیم. حال آنکه گلرو تاکید کرده بود «نباید به گمان تغییر در مواضع آمریکایی‌ها، در برابر آن‌ها نرمش نشان دهیم».

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
14
مطمئن باش از تو اجازه نمیگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
1
13
"بنابراین ما باید نرمش داشته باشیم"
چرا درزمان روحانی این نرمش رانداشتید تا موضوع حل شود!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
14
مشکل ملت را حل کن حالا هرجور که میشه
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
3
12
نماینده ای که سیاست چیزی نمی داند دخالت کردن باعث رفتن ابروی خودش می شود وقتی که بلد نیستی حرف بزنی حداقل بلد باش حرف نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
3
12
یعنی شما یک ساله مردم را معطل کردید همون کاری که دولت روحانی میخواست انجام بده را انجام بدید یعنی شما هم یکی دوسال دیرتر متوجه شدید برای وارد شدن به دهکده جهانی باید دم کدخدا رادید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
1
8
مردم از مسولین باهوش تر و جلوتر هستند امروز همه خانوادها یک جوان تحصیلکرده در خانواده دارند . اگر مسولین به خواسته های مردم گوش میکردند الان حال روز خودشان و کشور به این روز نبود و در ردیف پیشرفته ترین کشورهای دنیا بودیم . انحصار را در اقتصاد بردارید و مردم را در داشته های کشور سهیم کنید .اینجوری با رونق اقتصاد بهره و سود شرکت ها ی خودتان هم زیادتر میشود .بخیل نباشید تا خدا به این سرزمین و کشور برکت دهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین