کد خبر: ۷۳۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

هیچ منع مصرفی برای واکسیناسیون مادران باردار وجود ندارد

متخصص فلوشیپ پریناتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر تزریق واکسن مادران باردار تاکید کرد و گفت: به همه مادران باردار بالای ۱۸ سال و بالای ۱۲ هفته توصیه می‌شود که واکسن سینوفارم را حتما تزریق کنند زیرا هیچ منع مصرفی برای این واکسیناسیون وجود ندارد.
هیچ منع مصرفی برای واکسیناسیون مادران باردار وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

زارع با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا از مرگ و میر مادر و جنین، بستری شدن در ICU و عوارض شدید کووید ۱۹جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: مادران باردار همانند سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند و میزان علائم موجود در مادران باردار همانند سایر افراد جامعه است.

متخصص فلوشیپ پریناتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: نگرانی که در مورد مادران باردار وجود دارد این است که متاسفانه به دلیل ضعف سیستم ایمنی که به واسطه حاملگی برای آن‌ها ایجاد شده است، میزان ابتلا شدید و موارد بحرانی و نیاز به بستری شدن در ICU در مادران باردار متاسفانه بیشتر است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه طبق متاآنالیزهای انجام شده در سطح جهان هیچ مورد انتقال عمودی کووید ۱۹ گزارش نشده است و عوارضی از کووید ۱۹ بر جنین مشاهده نشده است.

زارع در خصوص تاثیر کووید ۱۹ بر جنین نوزاد ادامه داد: کووید ۱۹ می‌تواند بر میزان مایع‌آمنیوتیک و رشد نوزاد تاثیرگذار باشد؛ در صورتی که مادر باردار به کووید ۱۹ مبتلا شود باید پس از بهبودی جهت بررسی وضعیت رشد کودک برای سونوگرافی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه میزان ابتلای مادران باردار در پیک پنجم بسیار بالا است، به مادران باردار توصیه می‌شود که واکسنی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای مادران باردار در نظر گرفته است و بدون عارضه و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است را تزریق کنند.

زارع خاطرنشان کرد: به همه مادران باردار بالای ۱۸ سال و بالای ۱۲ هفته توصیه می‌شود که واکسن سینوفارم را حتما تزریق کنند زیرا هیچ منع مصرفی برای این واکسیناسیون وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: مادران باردار حتما واکسیناسیون را در اولویت قرار دهند؛ زیرا تزریق واکسن از مرگ و میر مادر و جنین و بستری شدن در ICU و عوارض شدید کووید جلوگیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین